torsdag 24 januari 2013

Varför?

Varför har jag inte bloggat?
Jo.... All min energi och det mesta av min tid har de sista dagarna lagts på en mamma och hennes två barn!
Jag träffade dem första gången den 25 dec 2011, då de just anlänt till Tidaholm som asylsökande! Barnen har gått i skolan här och mamman har varit på vuxenskolans kurser och de pratar nu svenska! Bra gjort!

Migrationsverket tycker inte att de har skäl att stanna i Sverige!

Jag kan säga att Migrationsverket och jag är inte av samma åsikt!

Hade jag bloggat under dessa intensiva "kämpar" dagar så hade jag troligtvis inte kunnat hålla inne med all min frustration!
Så sjukt samhälle vi lever i!! Så hårt och kallt i vissa lägen!
Jag är ledsen och besviken på Sverige! Mitt vackra älskade Sverige!! Vi kan bättre!!

Migrationsverket...... Jag saknar ord!! De flesta som jobbar där måste äta hundmat till frukost och har nog inget hopp om mänskligheten kvar och stor kärleksbrist!

Som sagt.... Skall inte blogga mer om detta!

Den underbara mamman (min vän) och hennes två härliga barn, är nu på ett boende i södra Sverige i väntan på det sista beslutet! Vi har överklagat avslaget på ansökan om verkställdshetshinder! Förvaltningsprocessenheten i Göteborg har det nu i sina händer!
Om beslutet måste verkställas så åker de snart tillbaka till det land som kallas deras hemland! Det landet de flydde från i en container.....
Jag tänker aldrig någonsin tappa hoppet eller viljan att räcka ut en hjälpande hand till människor som behöver hjälp! Fast ibland gör det ont.... Det kostar tårar.... Att skiljas från fina vänner skär i hjärtat!!

Jag hoppas på att Sverige visar humanitet och att överklagan!!



Nu till något helt annat!!
På lördag ska vi ha fest!! Det ska bli så roligt och mysigt! Petter och jag har varit gifta 10 år på fredag!

God natt!! Att somna med Arons små händer mot min rygg och med bilden av ett otroligt vinter vackert Tidaholm i kväll, ska väl inte va några som helst problem...

Sälla ni!!! Be en bön om rättvisa och kärlek!!!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar