tisdag 29 oktober 2013

Tårar och glädje!


Igår åkte jag till Jönköping för att köpa lite nya instrument till småbarnsmusiken och några böcker! Jag fick lite extra tid i bilen då försvaret var ute och rastade sin stridsvagnar och andra bilar...,
Varför i hela friden åka alla samtidigt?
Jag har åkt den vägen många gånger, och jag tror att de flesta av oss i bilkön oxå gjort det. För då vet man att det är ingen ide att köra om.... Jag är tacksam för att ingen påbörjade några vansinnes turer och lekte odödlig!
Men farligt var det och tid tog det!!!
Jag sjöng och sjöng!! Högt!!







På vägen hem från Jönköping så stannade jag i Mullsjö!
Där träffade jag min fina vän Louise!! Det var oförskämt längesedan vi träffades!!! Jag är så tacksam för att jag fått lära känna Louise! På gymnasiet var hon min sol!! Vi delade livet!!! Vände och vred på allt! Åren som gått efter gymnasiet har vi på nått sätt alltid stått vid varandras sida! Tankar och bön!!! Vi vet var vi har varandra! Systrar i vänskap!

Vi träffas för att äta lunch! Tar av våra svarta skinnjackor, hänger dem på varsin stol!
Tar av våra svarta glasögon och lägger dem på bordet.....
Det är vi Louise & Lisa!!





Tack Louise för en underbar lunch!!
Du är en fin vän som jag är så tacksam över!!!




På kvällen blev det kaffe hos Emelie, Lisa och min "svärson" Erik!! Underbar typer!!
Jag är så rik!!! Fina vänner och Goa möten som berikar mitt liv!!

Senare hamnade jag i soffan! Tillsammans mot cancer på Tvn
Då kom det många tårar!!! Denna hemska sjukdom!!!
Det blev ett bra resultat! De samlade in riktigt mycket pengar!
Hoppas att Gud välsignar alla forskare, ger dem tålamod och klarsynta tankar och ögon så vi kan bekämpa denna hemska sjukdom!
Jo, jag vet det finns fler hemska sjukdomar.... Jag vill givetvis att de bekämpas oxå! Men nu var det fokus på Cancer!


Linda, kämpade rejält.... Men tyvärr förlorade hon kampen.....
Det kunde varit jag! Det kunde varit du!

Tände många ljus igår!! Tack Gode Gud för livet!!!!
Låt mig leva det med tillförsikt!!
Låt mig sprida ljus!
Låt mig vara en god medvandrare!
Hjälp mig leva det här och nu!!



2 kommentarer:

  1. Mysigt att ha er här! <3 Ses snart igen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppsan nu äntligen kunde jag få in en kommentar, men var tvungen att välja "anonym" :D

    SvaraRadera