fredag 29 mars 2013

Getsemane i mitt hjärta!

Tack Anki för att du följde med till Valstad!

Här följer ett gäng bilder från gudstjänsten vi var på!


Vi började ute!


Se vi gå upp till Jerusalem....








I templet.... Bord och stolar välta...





Den natt han blev förrådd....

Låt din kärlek stå klar för vår blick. Du tvår dina lärjungars fötter....




Du bryter brödet och räcker kalken. Din stund är kommen och du ger dig själv till oss i nattvarden!





Vi firade mässa uppe i tornet! Tornet på Valstad kyrka är från 1100-talet! Så många har gått före!!! Så många har delat bröd och vin före mig här, druckit vin från samma kalk.... Jag tycker att det är stort, fint, mäktigt!!
Jag är glad och tacksam för min enkla tro på Gud och hans kärlek!!








Skulle du förneka?


Pengar....
Förråda.....
Att svika en vän....
Att vända sig bort....,


Vakar in långfredagen....

1 kommentar: