torsdag 2 maj 2013

1 maj i mitt hjärta!!

Fortfarande medtagen av halsflussen och feber, men mycket bättre!!
Tack Gud för mediciner, sköterskor och läkare!!

Vaknar till en dag med strålande sol! Målet för dagen var att ta mig ut och lyssna på musikkåren när de marscherar förbi vårt hus och att gärna småpyssla lite med hemmet! Jo då!! Jag lyckades med detta!!



Aron tankar sin fyrhjuling!!


När vi lyssnade på vår fantastiska musikkår så hoppar även delar av Fam Karlsson / Sjögren ut på gatan! Anki denna underbara människa!!! Min vän och ny oxå min kollega ropar glatt att bullarna togs just ur ugnen:)

Så jag sa att halsfluss????
Vi behöver ju inte sitta på varandra och fika svarar Anki glatt!!








Jag gick hem och Aron blev kvar!!
Han och Noel lekte en bra stund! Han åt lunch där!!

Senare på em ringde även Arons dagiskompis Elliott och ville leka! Kul!! Nu är vår Aron en stor kille!! Leker själv utan mamma eller pappa som förkläden:)


Jag orkade mig även ut för att sympatisera med de röda fanorna!!
När jag ser ett tåg komma med människor som vill saker, som önskar saker och då inte bara för egendel utan även för de som inte orkar att gå och demonstrera själva, då tackar jag morfar och mamma och pappa att de lärt mig vad SOLIDARITET är och vad de betyder!!
Att dela med sig!! Det är viktigt, stort och ger så mycket glädje!!
Upp till kamp även idag och nu när jag har det bra och tryggt, för alla har inte det!!!


Underdagen har soffan besökts för stunder av vila under filten!!
Kvällen slutade oxå där! Efter en underbar måltid, grillat älgkött och ett glas rött som serverades av min man, (som lite vilat idag, jisses vad han jobbar på!!) så myste vi i soffan med vår nya familjemedlem!


Så mycket kärlek!!!



1 kommentar:

  1. Tänk så bra vi har det, på så många sätt. Att sen ha möjligheten att få dela det med varandra är ju topp! :-)

    SvaraRadera