måndag 12 augusti 2013

Hur det ska gå?

Vet inte jag.... Aron sover och sover.... Lillprins!! Idag började jag väcka honom vid 8.30.
Vi äter frukost nu...10.21

Nästa vecka kan bli tuff!!

Måndag igen... Tiden springer fram. Regn och mycket friskluft gör mig påmind om att hösten är nära! I år känner jag ingen längtan alla efter rutiner ( de få vi i Fam Öhgren har)! Vi har haft en underbar sommar!! Jag har inte tröttnat alls på ledighet!!

Igår hittade jag vår tvättstuga! Hittade ända in till tvättmaskinen:)
Idag ska jag göra många besök där!!
Funderar även på att städa ur det sista ur husvagnen... Det vill säga: mina kläder!!
De andras kläder är inne i huset sedan länge.... Jag går in och it när det skall bytas om!!
Sån är jag:)

Träning idag.... Jo det ska det bli!
Har inte bestämt mig vad än... Berget eller gymmet....
Igår var hela familjen på berget och sprang i ösregn!! Det blev lite halt på sina ställen.... Men det funkade!
Jag hoppas på att få en höst med mycket träning!! Utan skador och värk!!
Fått en ny medicin som jag hoppas ska hjälpa mig att hantera min sjukdom på ett bra sätt!!

Jag träffade en läkare på sjukhuset i Skövde den 1 augusti som tog mig med storm!! Hon vann mitt förtroende!! Jag känner mig nu tryggare!! Hon lämnar mig inte i sticket!!! Hon var intresserad av att hjälpa mig att må bra!! Så nu känner jag mig taggad!! Jag har god support nu!! Nu vågar jag träna igen, på det sätt jag önskar! När jag får ont eller känner mig osäker på om det är SLEn som spökar, så kan jag ringa henne och hon kollar av mina värden på prover!!

Alltså.... Alla ni där ute!!! De där extra pengarna vi betalar i skatt... De gör skillnad!!!
Det fanns inte pengar kvar! De var slut!!!
Jag fick inte vara kvar på Sahlgrenska i Göteborg! Jag var för "frisk". Jag var alltså inte i ett skov....
Jag har nu i två år varit i Skövde! Där har jag inte fått någon vård att tala om....
5 min besök.....
Där det ställts en fråga: hur mår du?
Det är en fråga som är svår att svara på om man vet hur det är att må riktigt riktigt dåligt.... Svaret blir alltså Bra, om man jämför....
Det talades oxå om för mig att jag med min SLE borde vara patient på Sahlgrenska....

Jag betalar gärna lite mer i skatt!!!
Jag vill att alla ska ha rätt till bra vård!!!
Enkelt för mig!! Jag delar gärna med mig!!!!
Solidaritet!!!!

Hur tänker du?
Vill du hjälpa mig och andra sjuka att få bra vård?

Jag är glad och tacksam för att jag fick träffa den här läkaren som tog sig tid! Jag hoppas att jag får träffa henne igen!!


Önskar er en bra dag!!!







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar