tisdag 27 september 2011

Arbetsmiljö;)

Ikväll har jag varit i kyrkan och jobbat! Inte konstigt alls.... Men mestadels är jag ju i kyrkans hus och jobbar. Men eftermiddag och ikväll har jag varit i Tidaholms kyrka för att jobba! Jag hade sällskap av en orgelstämmare! Jisses! Hur står han ut.... Varsågoda här har ni ett utval av mina 45 minuter i samma rum som orgelstämmaren.... Tänk er hur hela hans dagar ser ut..... Jag förstår inte hur han står ut!


Ja...hoppsan hejsan.... först kom filmerna upp så fint.... Sen gick 2 av 4 inte att visa... Jag är ju inte så tekninsk.... jag lovar att undersöka saken... Om ni inte kan vänta så ligger de på YouTube lcto77 där hittar ni filmerna;)




















När orgelstämmaren lämnat kyrkan så fylldes den med människor som i lugn och ro sjöng och delade bröd och vin tillsammans! Mysigt och skönt! Som En liten bit av himlen, helt enkelt!







Tillsist var det bara jag och Magnus kvar! Allt var stilla och tyst.... Ljusen vittnade om att vi inte varit själva där.... Ljus som någon har tänt för någon annan, som symboliserar en bön, kanske ett rop på hjälp, en kärleksförklaring eller en tanke...
Du vet väl om att du är värdefull!






Nu ska jag avrunda den här dagen med ett glas rött vin! Jag känner mig glad och tacksam för mycket i livet!

1 kommentar: