tisdag 25 september 2012

Funderar....

Jag funderar en hel del ikväll.....

Rebecka berättade om att det var stökigt i klassen idag! Elever som har det tufft med sig själva och då stör de andra...
Ja så kan det vara...
Men nu så undrar jag... Det var ju inte helt lätt att få ledigt för Rebecka när vi skulle åka till Sardinien.... lite omöjligt... jag kände mig kriminell som tog henne från skolan på denna resa.
Jag respekterar och förstår att barnen bör gå i skolan så klart!! Så inget om det.... Men den tiden våra barn är på skolan tycker jag... eller jag tror banne mig jag kräver att det ska finnas gott om personal och att barnen ska få lugn och ro så de kan jobba på bra och känna sig trygga!!!

Men nu känner jag mig inte kriminell längre!! Så det så!! Jag tycker att vi gav Rebecka både kunskap och trygghet på vår resa!! Synd att skolan måste vara så fyrkantig.....
Ja ja... endel av er som läser detta tänker nog....Vad svamlar hon om? Medan några av er som vet mer om min vånda och besvikelse över Rebeckas ledighetsansökan förstår nog vad jag menar och hur jag tänker.

Funderar också över hur vi som lever tryggt och gott i våra hus med våra familjer kan vara så sjuk egocentriska....
Tänk om alla kunde bjuda till lite... bara lite.. yttepytte lite.....
Idag fick jag ett samtal från en Tidaholmare som var förkrossad! hon hade träffat en asylsökande och fått höra hur hans verklighet här och nu såg ut!  - Lisa!! Snälla gör nått!!
Jag talade om att jag gör så gott jag kan och det har jag gjort sedan i julas och tänker fortsätta med det! Men jag skulle bli sjukt, overkligt glad om fler ville hjälpa till......
vill inte med de sista raderna ge dåligt samvete!!! inte alls!! Bara öppna ögonen på oss som ibland kurar in oss i oss själva lite för mycket!! Ett leende är inte dyrt och tar inte mycket tid! Men betyder massor!!

Röriga tankar och funderingar från en förkyld Lisa 


1 kommentar:

  1. Jag kan inte annat än å hålla med om vår fyrkantighet i skolan, trots att jag jobbar mitt i det :(. Ibland kommer det direktiv ovanifrån som vi inte alltid gillar men vi får foga oss och försöka vara lojala mot de beslut som tas. Jag tror att vi kommer att få ändra oss i skolan och anpassa oss mer mot verkligheten och det samhälle vi lever i. Detta beslut kommer nog bara att göra så fler "tar" en olovlig frånvaro för att kunna resa med sin familj.
    Kram E

    SvaraRadera