tisdag 18 december 2012

Ofantligt stor längtan

Jag har en ofantligt stor längtan av att bara vara!!

Ibland ler jag åt facebook uppdateringar som lyder - Vad ska jag hitta på idag? Eller händer det nått idag?

Nu ler jag inte längre! Nu blir jag förbannad! Hur kan det bli så snefördelat? Här är varje liten minut planerad!! När Aron nu har varit sjuk sedan i Tisdags och varit vaken på nätterna och Rebecka oxå varit sjuk så... Jo viss planerad tid, blev inte som jag planerat! Så nu sitter jag här med värsta förkylningen, sömnbrist, tidsbrist...... Ja ni förstår vad jag menar!!

Gud hjälpe mig att andas och tänka possitivt!

Stort TACK till Bibbi och Pappa som hjälper oss så mycket de kan!! Det är jag så glad för!! Stor KRAM till er!!
Idag kom Bibbi med årets Juldryck och Pappa med årets pepparkakshus! Ja, jag har det bra! Ja, Jag är tacksam....bara lite trött och uppgiven....
Det blir nog bättre imorgon.....

Aron började på en penicilloinkur idag!
Jag var på vårdcentralen i Fredags! Träffade en läkare som började med att presentera sig och därefter tala om för mig att mammor alltid vill ha penicillin till sina sjuka barn. Men att det kunde jag glömma!
 Jag frågade om de aldrig skrev ut penecillin nu. Då svarade han, att de gör de om det behövs!
Bra svarade jag, då är vi på samma spår!

Aron hade öroninflamation. Det skulle läka ut av sig självt. Nästa gång han får det, då behandlas han för det. Det tog prover på Aron. Vi skulle återkomma idag måndag om det inte var bättre!

Igår ringde han hem hit! Jag jobbade så Petter tog samtalet!
Han ville veta hur det var med Aron! Sedan ringde han igen...
Nu hade provsvaren kommit! Aron behövde penecillin!
Så here we go!
Rebecka började en kur i fredags, tre gånger om dagen i 10 dagar, och idag började Aron tre gånger om dagen i 12 dagar! Nu hoppas jag att vi alla snart blir friska och att jag åter får kraft att le åt dessa provocerande (för mig) statusuppdateringar på fb!

Ieftermiddag har vi träffat de "nya" sommarkonfirmanderna!! Det här kommer bli bra! Vilket gött gäng!!

 Min sjuke lille Prins!!


Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova bort min förkylning....

1 kommentar:

  1. Kram finaste Lisa! Var rädd om dig <3
    Kramelikram från Falköping

    SvaraRadera