onsdag 5 december 2012

Vackert så man nästan går sönder

Ute är det ljuvligt! Det är så vackert!! Snön ligger som et härligt täcke över naturen! Visst är det lite tråkigt att leta fram bilen och skrapa rutorna... Men hellre det än regn, rusk och blåst!

Nu är det dax att sätta fart! I dag är det onsdagen den 5 december! En onsdag med mys!!!!!
Förberedelser och kontorsjobb strax! SKa bara dricka lite kaffe och ta en varm skön dusch först!
Barnkörerna kommer och sjunger härliga julsånger för glatta livet!!
Sedan blir det fix och ombyte! SÅNG & FEST på Ekeberg kl 19.00. Välkomna dit! Vi sjunger lite och det serveras glögg. Det ska bli så mysigt!! Det är så vackert där så jag blir alldeles stum! Idag kommer nog Ekebergs gård visa sig från sin allra bästa sida! Efter glögg och sång blir det Julbord och mys med Gospelkören!

Tack.....
Jag vill nu förklara varför jag tackade Jenny, Micke och Mona!
Jenny och Micke gifte sig i helgen!! Grattis och jippi!!! Önskar er ett långt, lyckligt och härligt liv tillsammans!
Deras gäster lyckades inte äta upp tårtorna som Sofia Hård bakat! (Sofia gjorde Arons födelsedagstårta. Hon är fantastisk på det där! Jag kan lova er att tårtan var vacker...)
Jenny ringde och frågade om jag kunde hjälpa dem så tårtan inte förstördes utan att den fick ätas upp och delas med utav! Visst!! Jag blir så glad när man tänker på andra!! Tårtan kom till kyrkan hus! Jag hade fullt upp så jag ringer en härlig vän - Mona! Mona kommer och hämtar tårtan och den körs till ett ställe där vi har många människor under samma tak!! De blev glada och fick en god måndagkväll!

Hemma på eftermiddagen och kvällen var det lite ont om föräldrar i fam Öhgren..... Ganska ofta så nu... Svårt att räcka till......
Petter iväg och jag jobbar.....
Då har vi underbara Carl-Johan, finaste grannen som ryckte ut! HAn var hos Aron och Rebecka! Tack!! Tusen TACK!!

Tänk vad jag är lyckligt lottad!! Jag har så många fina människor omkring mig!!


Igår kväll var vi på kalas! Lillebror fyllde visst 32 år!
Tack Andreas och Christina för god mat!
 
 
Då så Lisa fullfart.....
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar