söndag 15 maj 2011

Hur kallt som helst.....





I går och idag tycker jag att vi har haft det hur kallt som helst..... Jo Jag vet vi hade -26 i vintras...
Men då var man ju beredd. På med en massa kläder och ut. Nu.. ja... barbent funkar men det är inte att rekommendera om det blåser, regnar och inte är mer än +6!
Nu vill jag ha sommar!!!!

Idag har vi varit på Ikea och handlat! Hela familjen! Aron och Rebecka var som änglar! Härligt!!
Vi håller nu på att flytta in i vårt nya rum! underbart!

Förra veckan fick min vän och kollega Marie ett ja vad ska man säga ett mail via någon annan om sin blogg och fb profil. Att den innehöll svordomar och det tyckte den här/de här personerna var olämpligt eftersom hon jobbade i kyrkan......

Som om de som har en tro skulle vara några vackra porslinsdockor! Vi som jobbar i kyrkan är ju bara människor vi med!

Den Gud som jag tror på är större än så.... Ja tror att Gud skiter fullständigt i om jag säger FAN, HELVETE, JÄVLAR eller något annat osnyggt ord ( för det tycker jag att de är).
Känns helt klart som om Gud har viktigare saker att fundera över än om vi sitter och svär lite här och där!
Däremot tror jag att han blir ledsen och bekymrad när han ser hur egoistiska vi ofta är, när vi bara ser till oss själva och inte vågar lyfta blicken och möta våra medmänniskor!

Ja ja... Vi får väl se om jag nu får något mail via någon annan om att jag har skrivit sådana hemska ord på min blogg!

Nu ska jag sova! Natti natti på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar