torsdag 5 maj 2011

Körövning med liten Gris;)



Då var vi tillbaka på Sardinien! Ja vilken resa... kommer jag någonsin att smälta den?
På Måndags kvällen var det dax att besöka Coro Baronia di Torpé! De brukar öva på måndagar och fredagar. Den här måndagen välkomnade de oss till en fantastisk och oförglömlig kväll! Helena, Maria, Ulf och jag hamnade på en fantastisk fest! De bjöd oss på underbar mat! Inget halvfabrikat här inte!!!



Renato grillar " liten Gris"! Det var supergott!!



Här förbereds det för en otrolig måltid! Mycket god ost!



De hjälptes åt att fixa denna fest för oss. Spännande köksinredning;)



Carlo är på G!




Helena, Maria, Ulf, Eduardo och Jag åkte för att hämta lite vin... Vi hamnade här! Mysigt och mycket gott vin!



Här får vi en liten lektion i vinodling!



Härligt och rustikt!

Hoppsan.. bilderna kastades om lite... Ja ja ... Här sjunger kören! De är så sjukt bra!! Jag är ganska så svårflörtad när det gäller körmusik....Men det här är bra!! Ruskigt BRA! Deras musik går rakt in och jag blir glad!

Ni får bara inte missa att komma och lyssna på dem när de kommer hit! Ja det är faktiskt sant! Manskören Coro Baronia di Torpé kommer att sjunga i Tidaholms Kyrka Söndagen den 29 maj vid två tillfällen samt Måndagen den 30 maj kl 18.00 i Kungslena kyrka!
Om jag ska förklara hur de låter..... så ja...typ lixsom...lite inspirerade av Ronja Rövardotter!



När vi kom tillbaka från vår lilla vinprovning så möttes vi av dessa goa människor!



Vi minglade och umgicks...

Måste lära mig Italienska.... Det är svårt att prata när man inte har nått gemensamt språk! Stackars Raimondo fick översätta hela tiden!



Ja ha ja... då var vi tillbaka på vingården... Där hade han denna otroligt stora rosmarinbusken doftade fantastiskt!



Finfina vinrankor!


Här ser vi Luigi, Francesco och ..... detta namnet....Hur svårt ska det vara ... Pinuchio.... kanske....
Jag ska lära mig... Jag lovar!!


Fler härliga människor!









Här ser vi bland annat Franco, Carlo, Körledaren Francesco och Micchelino!







Kan ni ana stämningen? Det var så hjärtligt och underbart!!



Det var så trevligt! Det var så gott! Jag är så tacksam för att jag fick vara med om denna kväll!



Här ser vi Elena (hon kommer med till Sverige och Tidaholm) Maria, körledarens fru och Francos fru Domenica.




Här sitter vi och mår gott!!




Goa Grabbar!


Franco och jag!
Franco hade med sig en sorts likör som hans fru gjort! Den var gjord på en frukt som bara finns i det området på Sardinien vi befann oss i. Den smakade fantastiskt! Den här mannen.... Är lite speciell.... Han kändes som en nära vän på 2 sekunder.... Jag tycker väldigt mycket om Franco! Han är en fin människa helt enkelt! Det var han som fick hela min tallrik med mat i sitt knä....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar