fredag 1 februari 2013

En suck!!

Är jag lycklig eller ledsen?
Det är frågan!!

Jag kommer ut och ser mig omkring! Snön är nästan borta.... Hundbajs ligger på trottoarerna.... Granriset på trappan barrar....

Åh jag jag längtar....

Det är nu jag funderar på om jag är lycklig eller ledsen!

Lycklig för att fåglarna börjar sjunga och knopparna på träden förbereder sig för att växa och slå ut, för att snön vinkar adjö och blottar natur och mark igen...
Eller är jag ledsen för att den beskyddande vita vackra snön gett sig av! För att hösten visar sig nu... Ruttna äpplen och gamla blad....



Hur snyggt är det???















Ett av våra land... Finns en del att göra!!!




Jordgubbar till Midsommar?




Där står en liten gubbe kvar.... Upp på vinden med dig!


Ja ja... Ledsen eller lycklig? Vet inte....

Men jag vet att jag längtar!!!

Jag längtar till:


Då våren och sommaren står i blom! Jag längtar till mitt paradis!


Jag längtar oxå till


Att få gå på knarrande vit snö...


Och att få sätta i ljus i granen och julpynta!!!

Alltså nu är det tid att LÄNGTA!!
Vad längtar du efter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar