måndag 27 januari 2014

En präktig söndagsmorgon!


Att morgonen var tidig kändes i hela mig när mobilens alarm väckte mig! Jag var tvungen att tänka.....
Vad är det för dag? Varför måste jag gå upp?
Jag hör hur kaffebryggaren är på. Jag hör hur Petter fixar och donar i köket.
Just det... Det är söndag!! Petter ska jaga, Aron ska på skidskola och jag ska jobba!

Sträckte på mig. Vickade på tårna. Pussade på Aron och bläddrade lite bland alla fb uppdateringar....,
Inget nytt om den grabb som gick igenom isen igår.... Tungt!!!





Jag åt frukost och sedan var det 120 som gällde!!
Farmor kom och tog hand om barnen och åkte till slalombacken, och jag åkte iväg till Härja kyrka för att jobba. In en sväng till kyrkans hus och sedan åkte jag för att hämta upp en underbar basist innan Härja!

Det var fantastiskt roligt att förbereda gudstjänsten!! Jag är ingen gudstjänsts fantast!! Jag är kritisk där.... Jag har så många fantastiska Gudsmöten i andra sammanhang än i gudstjänst! Så är det! Men min personlighet behöver en och annan gudstjänst!! Då en vilsam sådan!!
Assia, Helena, Sören, Magnus och jag spelade och sjöng! Så härligt att få göra det med ett sådant gäng!!


Missing people har sammankallats idag! De hjälpte till att leta efter mannen som gick igenom isen!



Tyvärr har de inte hittat vad de sökte!



Kvällen avslutades i soffan med familjen och en film!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar