lördag 22 oktober 2011

Vad skrattade Franco åt?

 Jo... Franco skrattade åt Rebecka när hon fick se den här osten..... Ja ni ser rätt...det är små larver... vita små larver....
 Det är larverna som gör jobbet med den här osten! Jag tycker inte att den ser så god ut....
Men den är väldigt god! Jag hade lite svårt att äta den en gång... då var det en liten... eller ja för mig ganska fet och lång larv som gjorde att jag tvekade en stund.... men jag väntade en stund tills den krupit in och gömt sig i osten, sen var det inga problem!



Jag tycker att det är spännande att smaka på mat som jag inte lagar eller är van att köpa! Den här osten har en lång tradition och historia, så varför skulle just jag dö av att äta den? Nej smaka och se är två bra ledord för mig! Jag är glad att få den möjligheten att få provsmaka och bli bjuden på deras specialliter! Tack!!




                             

                              Petter vågade smaka han med! Han tyckte att det var gott han med:)!!



 Marianne njuter!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar