tisdag 7 februari 2012

Orolig!!!

Idag har vi varit på ett möte med två rektorer för förskoleverksamheten i Tidaholm! Aron och hans kompisar ska flytta. Deras nuvarande lokaler ska rivas. Det har vi vetat om länge. Men vi vet fortfarande inte när. Kanske september/oktober. När flytten ska ske vet vi inte.

Avdelningen Ekorren med personal, en  Fantastisk personal som sliter och kämpar på. Då förskolan inte är permanent är det inte många som söker dit, utan är där en kortare tid innan de kommer till det dagiset som de önskat från början, så inskolning är denna personal expert på,
ska flytta upp till en Barack ( det tycker politikerna är det bästa för våra juveler, att gå i tillfälliga baracker. Man kan tro att Tidaholms kommun sammlar på provisoriska lokaler. Just nu har vi Baracker på Hökensås, Ekedalen och 2 nya på Forsen)
Baracken Aron och hans kompisar ska flytta till är hyrda till 2013. Alltså kommer de troligtvis att få flytta en gång till innan det är det dax att slussas in i skolans värld.

Jag känner mig ledsen och orolig. Kommentarer som Barn är duktiga på att anpassa sig duger inte för mig! Vi har sökt dagis i närheten av vårt hem, för att snabbt kunna gå och cykla för att hämta. Idag gick jag och Aron både dit och hem. 20 min tar det att gå med en nyfiken liten kille.

Om vi nu flyttar med till hökensås funkar det inte.... eller visst kan vi gå, men det skulle ta för mycket tid från vår familj. jobbar man heltid och obekvämt vill man inte offra mer tid.
Det skulle lätt ta 45 minuter att gå till Hökensås. Så det känns inte som ett alternativ. Jag skulle klara att gå till dagis och hämta Aron inom en halvtimme efter att jag slutat, men inte Petter. Så bilen kommer att gå varm.


Vi har alltså två val som jag inte känner mig bekväm med.
1, flytta med till Hökensås och vara beredda på att flytta 2013 igen för att sedan vara tillbaka på Forsen i förskoleklass 2015. Otryggt!

2, ställa oss i kö för omplacering. nytt dagis, nya förskolelärare och nya kompisar. Otryggt!

Jag tycker inte om något av alternativen. Jag är Tacksam för att vi blev kallade till mötet idag. Men jag gick därifrån och kände mig ledsen! Det är mitt älskade barn Arons vardag som vi diskuterar. Han kan inte välja, han måste vara på dagis, då vi måste jobba. Jag vill att han ska känna sig trygg och att hans föräldrar, alltså vi ska känna oss lugna och bekväma i, jag vill ha en vardag som funkar.
Rebecka hade en mycket tuff start på dagis. Jag mådde kass!!! Jag blev sjuk!! Vill inte hamna där igen!

Varför kan vi inte ha en bättre förskola i Tidaholm?


 Min älskade lille Prins!! Vad blir bäst för dig? Vad blir bäst för vår familj? Åh vad jag önskar att jag visste, så vi kan välja rätt!!





2 kommentarer:

  1. Han är ju så underbart söt!
    Och vänta du bara, jag gick på Bäcken (barackerna vid Forsen) från sexårs till fyran. De som är två år äldre än mig gick där från sexårs till femman, trots att de från början sa att barackerna bara skulle vara där något år.

    SvaraRadera
  2. Åh Lisa jag blev så ledsen när jag läste detta inlägg!! Och arg! Håller helt med dig varför tro att tillfälliga lösningar är svaret? När nya skolan ändå byggdes varför tog man inte till så det blev nya möjligheter för förskolan också?

    Själv är jag SÅ otroligt nöjd med vårt dagis Syrsan avd loppan Alexander tycker det är så kul och det känns bara bra även för oss föräldrar, inser hur lycklig man är efter att ha läst om Arons förskola... så olyckligt! Snälla Kommunen bygg en ny förskola åt dessa barn eller i alla fall ge dem ett alternativ där alla barnen fortsättningsvis kan vara tillsammans!!

    Tänker på er!

    Hannah

    SvaraRadera