fredag 1 november 2013

Varsågoda!!



Jag är ledsen....
Jag såg för ett par dagar sedan ett inlägg på fb....
Jag kunde inte bara låta det stå där!!!
Är du fientlig?
Invandrarfientlig?
Nja... Vissa är ju här och beter sig som skit och bara utnyttjar vårt land- det hör jag ofta!!!
Jag hör inte så ofta att Zlatan inte borde få bo här!!
Jag hör inte heller att Zoran drar så dåliga skämt att han borde återvända till sitt hemland....
Men dom där.... De vi inte vet vilka de är, de vi inte vet kommer att kicka boll som en kung, eller de vi inte vet kommer kunna hantera vårt svenska språk bättre än många av oss svenskfödda, de vi inte känner, de är vi rädda för!!!!!
Här följer en konversation från fb. Det kanske är lite svårt att följa med kanske...









































Jag älskar människor!! Alla möten berikar!!

1 kommentar:

  1. Hej Lisa.. Som du säkert märkt och förstått, så handlar det inte om att förstå eller ens VILJA att förstå. Främlingsfientligheten finns där, varje dag och i dom flesta media. Att bemöta en person som Peter Jerkku och hans gelikar, är som att hälla vatten på en gås. Det rinner av dom, eftersom dom inte vill hålla sig till fakta och källgranskning. Hela deras retorik bygger på att undergräva sanningar med helt egna tolkningar av statistik, insändare och skapa osanningar i form av s.k. "vandringssägner". Dit hör t.e.x. det här med att "man får si och man får så". Tro mig, jag inte bara förmedlar andras tankar utan har satt mig in i detta genom att jobba med flyktingar och invandrare. Peter Jerkku kan jag bara önska att han verkligen källgranskar det han påstår och inte bara googlar. Google är full av rasistiska påståenden, skapade insändare utan källgranskning osv.. Att hänvisa till dom, ingår också i retoriken som används av rasister. Håller dock med dig att dom SKA bemötas och det ska göras med fakta. Källgranskad fakta. Fast... dom bryr sig inte. Tyvärr, så smittar det av sig på den "gnällige medborgaren" som kanske lite aningslöst sväljer detta med hull & hår.

    SvaraRadera