måndag 3 februari 2014

En helg & ett inlägg



Lördagen var efterlängtad!! Flera i familjen har levt på reservkrafter under veckan som gått, så en mysig frukost tillsammans var efterlängtad!
Sedan delade vi på oss en stund!
Petter och barnen åkte till slalombacken och jag gick fram till Kungsbroskolan.
Där var det något vid namn Bar grön som MP bjöd in till! Soppa, historisk berättelse från Kungsbroområdet, panelsamtal och kaffe!
Mycket spännande!
Spännande att få vara med!!

Från dagens tidning!




Lördagskvällen var vigd till familjemys! Vi var hos några vänner och åt och umgicks!! Pratade om livet!! Delade känslor, glädjeämnen och bekymmer! Tack!!


Söndagen var inte lika lugn i sin framfart!!!
Frukost och iväg! Petter och Rebecka åkte på innebandysammandrag! (Det gick bra!! 3 matcher och vinst i samtliga!! Grattis!!)
Aron och jag åkte för att sjunga med kören Änglabus i gudstjänsten! De är ju bara för Goa dessa barn!
Bosse predikade med liv och lust!!
Barnen sjöng underbart!!! Tack!!!







Efter den gudstjänsten så bar det iväg hem en sväng för att rodda för nästa äventyr!! Aron fick vara med Christina och Vera!! Tack snälla!! Hur ska det gå nu när Vera ska börja på dagis och Christina återgå till sitt arbete?

Jag åkte vidare till anstalten!! Underbara Gospelkör!!! Vilken eftermiddag och kväll vi fick vara med om!!
Anstalten är ju ingen ny miljö för mig! Jobbade där ett tag.... Slutade när Rebecka kom till världen!

Vi sjöng på tre gudstjänster! Tre avdelningar fick möjlighet till att komma på gudstjänst!
Vi drack kaffe efter varje gudstjänst med dem oxå!

Sista gudstjänsten kommer att bo i mitt hjärta länge!! Den gjorde avtryck!!
En av grabbarna spelade med oss!! Vilken trummis!!! Rytmen bodde i honom!!
De andra hängde på och jazzade loss med oss!! Sista sången dansade vi och sjöng tillsammans!! Det var glädje!! Vi delade livet med varandra och musiken var bron! Fantastiskt!!!

Vad jag nu har att jobba med? Jo? Förlåtelse?? Nja... Jag har ingen plikt att förlåta.... Det lämnar jag åt Gud i det här fallet helt och hållet!
Mitt problem är att jag gör skillnad på mördare och mördare.. Gah vad set här låter konstigt!!
Alltså en av de intagna har jag svårt att se i ögonen! Jag vill inte skriva för utlämnande här..... Men jag har svårt att se människan när jag ser honom, jag ser bara brottet!
Det är konstigt.... Jag har aldrig haft problem med det förut!!
Vi är alla människor!! Med olika förutsättningar, olika liv, olika problem också vidare.... Så jobba på Lisa!!!
Vi, han och jag är lika värdefulla!! Så är det!! Jag vill aldrig tappa tron på människors lika värde!!! ALDRIG!! Jobba, jobba och jobba Lisa!!






Portarna stängdes och vi vandrade ut!! Det var nu kväll!! 6 timmar innanför murarna denna gång! Vi åkte nu hem, hem till våra liv och vår verklighet!! Jag är tacksam för alla möten med människor jag gör!! Mötena berikar mitt liv och formar mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar