fredag 17 augusti 2012

Smärta, sång och umgänge!!

Natten till igår var inte den bästa. Sov inget vidare:(

Jisses vad långsam jag var här hemma på morgonen när jag skulle packa Arons väska och ta fram frukost!!

När jag kom till jobbet tog jag hissen till mitt kontor. Kontoret är på tredje våningen.... Då märker jag att jag är ingen som sitter still länge. Skriver ut ett papper , går och hämtar det....
Ska fråga en kollega om en sak på en annan våning. Frustrerande!!! Skulle ta hissen ner.. Får inte upp grinden, för den sitter fast i en städmopp på städvagnen som står i hissen, får hoppa ner tre trapper! Ja ja det blir ju ingen annan motion just nu så man får väl tänka positivt....

Positivt var det ja. Tur att jag inte hade ont i halsen för jag sjöng på en begravning igår. Då var det lixsom bättre att ha ont i vaden!



Det var väldigt fina blommor på och runt kistan. Mycket läcker färgkombination!






Christina och Vera pysslade om Rebecka på dagen igår!


Fina tjejer!! Önskar att ni två hittar trygghet och glädje i varandra!



Aron är på dagis nu igen efter sommaren! De har bytt lokaler. Det är Arons dagispersonal bra på! Det är väl det som jag tyvärr inte stolt kan prata om! Tidaholm är inte bra på att ta hand om förskolepersonal och planering när det gäller barnomsorg i kommunen! Det är synd och det gör mig ledsen!!
Så det kan bara bli bättre!! De bästa dagislokalerna som kommunen förespråkar är tillfälliga baracker!! Vi har många sådana här nu. Det är inget fel på lokalerna i sig! Men på prioritering ,visioner, mål.

Jag är helt säker på att Aron kommer få det så bra så bra i baracken! Han har världens bästa förskollärare!! Jag hoppas att ni Emma, Diana och Lena förstår och känner hur tacksamma vi är för jobbet ni gör!! Ni är fantastiska!!! Önskar er en höst med många friska djupa andetag, massa skratt, många många Goa barnkramar och ett lugn i ert jobb! Emma önskar jag oxå ytterligare några kilon, massa sparkar och ett par koppar kaffe i lugn och ro i väntan!!




En livlig liten prins!

På eftermiddagen och kvällen åkte Rebecka med Leif och fiskade kräftor! Underbart!! Tack snälla för att Rebecka fick följa med! Blir varm i hela hjärtat! Leif och hans Mona har jag lärt känna i kyrkan. Där Leif och Mona är mycket aktiva!
Kyrkan är en cool mötesplats! Inte många platser som unga och äldre möts och blir vänner!! Rebecka kom hem mycket nöjd och glad, vi fick koka kräftor oxå:)

Emma var här igår kväll oxå! Hon hjälpte mig att fota kattungarna och hjälpte mig att skingra tankarna från min vad och min långsamhet;)




Så här kan man sitta!! Idag ska jag plocka upp äpplen.... Bra motion:)

Katterna är helt underbara nu! De leker och myser utan begränsningar!


Idag så ska två små sötnosar flytta! De ska bo kvar i Tidaholm! De kommer få det så bra!! Iris och Domenica ska bo tillsammans!
På bilden ser ni Siri och Domenica!





Ni ska få mer fina kartbilder framöver. Emma tog många fina bilder igår!

Natten som gått har varit bättre än föregående!
Jag hoppas på en bra fredag!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar