torsdag 30 augusti 2012

Totalt slut!!

Jag är totalt slut!! Ledsen från topp till tå! Det är så många människor jag möter som lider! Som känner smärta, oro och ångest!! Vad är det för samhälle vi lever i?
Varför behandlar vi människor så här illa?
Nu sitter jag här och är tom. Känner mig hjälplös och liten......

Jag lyssnar på musik och tårar rinner nerför mina kinder.....
Idag har varit en tuff dag! Riktigt tuff! Livet är ibland grymt. Livet gör ont att leva ibland!
Jag skulle vilja ha ett trollspö.....

Ikväll tar jag med mig ett asylsökande par som fått släppa in fruktan, rädsla, oro, ångest och total uppgivenhet i sina kroppar och ett föräldrapar som längtar efter sin ängel i mina böner.
Livet är här och nu!! Gud hjälpe oss att fokusera på rätt saker och hjälpa varandra!

Igår blev jag påhoppad av en dam som var i Kyrkans Hus och fikade. Det var hon och 250 andra.....
Jag var på exp, där springer man ju ett par gånger varje dag. På väg upp till mitt kontor, helt uppe i jobb, så säger hon högt och demonstrativt HEJ! Jag stannar upp och säger Hej hej! Då säger hon - Du hälsar aldrig!
Jag något förvirrat svarar - Ursäkta? Då kontrar hon, - Inte ens på stan!
Jag fortsatte - Det är inte min mening att var otrevlig, har du hälsat på mig? Då svarar hon snabbt som attan - Jasså, man måste alltså hälsa på dig först för att du ska hälsa på mig......

Jag bad om ursäkt ett par gånger till och gick sedan upp och fortsatte att jobba. Jag blev lessen och arg! Jag har alltid den inställningen att vara artig och öppen. Jag nickar och säger hej! Det var det här med fokus....Rätt fokus... Så du damen, jag kanske struntar i att hälsa på en energitjuv och laddar om för att lägga tid, omtanke, Vänlighet och kärlek på människor som behöver mig, och en hjälpande hand. Tänk vad vi människor kan vara egoistiska...... orkar verkligen inte ta sånt här!! Inte nu!! Damen sitter kvar på näthinnan och stör mig.... Jag hoppas verkligen inte att jag uppfattas som dryg och oartig!!

Nej, oj, vad det här blev jobbigt!! Ja så är det just nu!! JOBBIGT!! Jag är TRÖTT på alla sätt!!
Mycket har hänt de två sista veckorna.... Sånt jag inte kan skriva om...... Fast ibland skulle jag vilja det, så att fler kunde få inblick i hur människor mår och vad de måste brottas med! Samtidigt är jag tacksam för att dessa fina människor har förtroende för mig! Det gör mig varm i hjätat!

Nu måste jag försöka sova!! Min bön ikväll kan bli lång......
Jag hoppas fylla på med massa ny energi under natten!! Imorgon är det dax att förbereda vår resa till vackra Sardinien och till fina, underbara vänner där!

Bless U all!! God Natt!!

2 kommentarer:

  1. Älskade underbara fantastiska LIsa!!!
    Ingen är som DU!!!
    Skit i "kärringen", alla som har Dig i sin närhet vet att du absolut inte är otrevlig mm.
    Alltså hon är bara en i raden som inte mår bra och tyvärr var hon denna dag tvungen att lägga det på Dig för att få ny energi och imorgon lägga det dåliga på någon annan...hopplöst!
    Ta inte åt Dig! VI är många som älskar Dig och värderar Dig högt!!!
    Kramar i massor från Breé

    SvaraRadera
  2. Jadu min vän, det finns mycket man skulle vilja skriva men inte kan skriva om. Jag önskar dig/er en hääärlig tid på Sardinien så att du får ladda om. <3 <3 <3

    SvaraRadera