torsdag 21 april 2011

Då var det dax att landa......


Jisses..... förra torsdagen var jag på en begravning som inte borde fått äga rum.... Jag ska berätta om den en annan gång. På fredagen var jag så otroligt trött. Totalt helt slut....
borde packat lite på fredagen men....
Det gjorde jag på lördagen.... Är ju lite och tänka på när man ska flyga med RyanAir
Vi kom iväg. Helena jag och en ny bekantskap som heter Ulf! Flygresan gick bra och vi blev hämtade på flygplatsen av Raimondo! Så bar det iväg till Posada för att åter få se Liviana och hennes familj och deras resturant! Ulf skulle bo hos dem! vi gick in på resturanten och där var det fullt med folk. Visst det var lördag och klockan var 24.00.... Men så fullt... Bara män.... i typ träningskläder... Där..lite längre in var det ett bord med en högtalare....som verkligen inte var av högsta kvalite... Ja ja ...Det var en hel drös med fiskare som satt och åt efter en dag vid havet. Männen vid högtalaren vägde fiskar och berättade resultat. Ja jisses!
Vi blev bjudna på mat...som naturligtvis var hur god som helst!

Där satt vi nu... Helena, jag, Ulf och Raimondo med hur många fiskare som helst! Fantastiskt! Det var så roligt att få återse Liviana och hennes familj! Kändes overkligt att var att vara tillbaka!

Raimondo körde oss sen till Maria i Siniscola. Där tog Maria i mot oss med öppna armar. Helena och jag skulle bo där! Helena och jag kröp nu ner i vår säng! Vi hade så mysigt;) Vi delade säng och täcke! Vi delar nu så många goa minnen och vi har delat så många skratt!

Vi somnade tillslut och vaknade upp till en blank dag! Inget riktigt planerat....Kanske en lunch med Livianas familj....

Vi åt en Italiensk frukost med Maria! Jag gillar Maria! Vacker kvinna! Ärlig både mot sig själv och andra!
Sen tog vi Marias bil och åkte.... ja....undra var vi var? Ja ja...vi stannade och väntade på Raimondo och åkte för att dricka en capuccino! Där satt vi på en uteservering och såg hur folk vandrade till kyrkan med plamblad. Palmsöndag! Så mysig känsla!
Vi åkte vidare till havet! Där tog vi en härlig promenad . Lät vinden rufsa i våra hår!

( bilderna hamnar lite här och var... så det får bli ett antal inlägg...)

1 kommentar: