måndag 19 november 2012

En överraskande bra dag på Ärkebiskopensmöte 2012 - Barn och Unga


Vaknade med en solstråle brevid mig! Irja och jag delade rum på Scandic Uplandia! Vi åt en god frukost! Innan vi letade rätt på Uppsala Konsert och Kongress! Läcker byggnad!




Utsikt från vårt Hotell!





Inne i byggnaden! Rulltrappor......









Det var jättesvårt att få bra bilder... Ljussättningen var ingen hjälp....
Mötet öppnades! H M Drottning Silvia och H K H Kronprinsessan Victoria var med vid öppnandet. De skötte sig alldeles utmärkt! Jag ska se om jag kan redigera något kort.... Så det går att se. Här ser ni Silvia!
Morgan Alling och Annika Borg ledde estradprogrammen båda dagarna! Det gjorde de mycket bra!! Morgan var fantastisk!
Ärkebiskopen var så klart där och välkomnade oss till Hans möte om Barn och Unga.




Mingellunch med vacker utsikt!


Jag är så glad för jag fick träffa världens finaste och bästa Lotten!!! När jag var liten så var Lotten en stor förebild för mig. Lotten var alltid sådär hjärtligt busig! När hon sjöng i kören lyste hon alltid som solen själv. Jag minns lägren på Flämslätt, när hon var barnvakt åt mig, alla härliga stunder i Prästgården och i Församlingshemmet, diverse tältmöten, natta krämer som intagits lite här och där. Många fina minnen!!!  Tack vare dessa minnen så har jag formats till den individ jag är idag! Tack vackra Lotten! Jag vill önska dig allt gott!! Du är en klippa, en inspirationskälla!! En väldigt betydelsefull lärjunge och ett fantastisk redskap för vår Gud!! KRAM PÅ DIG!!


Seminarium 1: Barns Hälsa, välbefinnande och livsmod!
det var mycket spännande och bra!


Seminarium del 2.Konfirmation som resurs! Spännande det med!
Efter detta pass var kl.17.00 och vi fick 2 timmars paus! Vi Irja och jag tog en promenad till hotellet och slängde oss i sängarna och åt choklad innan vi gick tillbaka för lite mingelmiddag! Gott och trevligt!!






På kvällen kl.21.00 var det mässa i domkyrkan. Mycket vacker kyrka!!


Här ser ni en mysig installation-Gläntan! Rogivande och vacker!





Små stenar som fick symbolisera det som tynger oss.....


Stenarna fick vi sedan lämna från oss...


Efter en fin mässa följde vi Lotten till tåget. Innan hon åkte hann vi ta en öl!


Irja och jag tog oss tillbaka till Hotellet och vi pratade på en stund innan vi somnade efter en mycket bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar