onsdag 7 november 2012

Snacka om att få tillbaka!!!!




I skrivande stund sitter jag i vår soffa, ljusen är tända ute blåser och regnar det. Det rullar tårar ner längs ner mina kinder.

Här är jag! Lilla Lisa!! Ingen högskoleutbildning, ingen examen från något universitet...... Men Jisses vad jag lär..... Varje dag!!!!!
Jag kommer aldrig kunna lämna fram ett fint papper där det står att jag är klar och utbildad på ditt och datt! Det kan ibland kännas jobbigt. Det är det som kan visas upp som räknas.
Men idag, just idag här och nu skiter jag det!! Inga utbildningar och examensbevis skulle ändå kunnat leda mig till där jag är idag!!!

Jag är så fantastisk tacksam!!!!! Ibland är jag helt slut.... Inom mig känner jag mig ibland tomt trött. Men det tar inte lång tid innan jag fylls med energi och massa vilja!!

Jag möter så många fina människor som delar med sig av sitt liv. I morgon ska jag sjunga på en väns morfars begravning. På fredag ska jag sjunga på en liten liten ängels begravning! Livet kan vara tufft!!! Så jädrans skit as piss jobbigt och så fint och fantastisk så det inte går att beskriva!

Mitt i allt detta är jag! Jag får vara med och dela människors tyngsta sorg och jag får vara med i glädje och kärlek!

Alla dessa möten med människor i sorg, förtvivlan, ovisshet, glädje, tacksamhet, där får jag vara med!
Jag skulle så klart helst vilja vara befriad från att sjunga på begravningar! Framför allt på barn och ungas begravningar. Men nu är livet så! Det finns inga garantier! Inte för någon!
Jag skulle absolut vilja slippa följa med när människor får sina besked om att de måste utvisas från trygghet till ovisshet och rädsla!

Men livet funkar inte så! Jag vill från djupet tacka er alla som delar med sig av sitt liv till mig på olika sätt!
Jag lovar att bevara alla dessa möten i mitt hjärta!
Jag hoppas att jag tack vare ert stora förtroende skall vara en bra medmänniska!
Nu ikväll när jag sitter här och skriver ner mina tankar ganska osorterat, så känner jag livet i mig! Jag lever! Jag har ett fint liv! Jag har en fin familj! Jag har underbara vänner! Jag har så mycket som gör mig tacksam! Ibland är det lättare att leva..... Jag ska nu öva lite inför de begravningarna som väntar....

Jag fick låna en ängel, som spred sitt ljus i mitt liv. I varje andetag. Du togs bort från mig, alldeles för tidigt. Jag fick låna en ängel för en stund.
Hur kan man någonsin va beredd?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar