fredag 2 november 2012

Gåshud!

Jag vaknar av att Arons lilla hand smeker min rygg.
- Mamma Jag älskar dig så mycket!

Mycket bra start på dagen!
En lugn och skön morgon här på torggatan. Laila och barnen myste! jag jobbade lite och drack flera koppar kaffe.

Inom mig gnagde en oro, för mötet som väntade......

Jag åkte fram till vår suveräna blosterhandel Lidens för att köpa en present!
Sen in till Kyrkans hus för att fixa några saker.
Hem igen och öva och förbereda mig för en Allhelgonasamling på ett av våra äldreboende i stan, Midgård.
Lunch dax. Lyxlunch!! Jag satte mig vid dukat bord och åt pappas fläskfilegryta och potatis kryddad med massor av kärlek! Tack snälla pappa och mamma för att ni finns för oss i alla lägen!!

Jag gick iväg till Midgård efter att ha sagt Hej då till moster som nu skulle hem till Karlstad igen.
Jag är så glad för sådana här uppdrag!! Att få sjunga och dela en stund med så många goa människor. Några sjöng med i sångerna och jag älskar det!! Musiken är grym!! Fantastikt att få sjunga ihop med äldre människor. Vi kan samma sånger!!
Vi tände ljus för de vi saknar!
Vid ett bord nära mig ( jag spelade och sjöng) så börjar en dam gråta. Mannen rakt över bordet ställer sig upp med stapplande steg och flyttar sig med mycket stor möda till gaveln, så att han hamnar bredvid damen. Han tar hennes händer och smeker dem tröstande. Så  fint!! Jag fick kämpa  att hålla tillbaka tårarna.
Kärlek!!

Hem igen och landa. Nu var det dags att åka till Skövde med några av mina nya vänner. Vi var på Röda Korset. Där träffade vi Ragnar. Tack Gode Gud för Ragnar!!
under mötet fick jag gåshud flera gånger. Jisses vad jag hoppas.... Må Gud vara med oss i detta!
Jag vill att dessa vänner ska få stanna här hos oss i Tidaholm!! Jag ska kämpa!! Jag ska göra allt jag kan och förmår!
Jag är så lycklig! Jag såg hoppet tändas i dag i min väns ögon! Jag hoppas att det ska förbli tänt!!  


Nu kan jag nog sova gott i natt. Känns bra! Jag har sådär lätt till tårar stund nu....
Lycklig och hoppfull!! Tack gode Gud för människor som visar medmänsklighet!! Idag vill jag ge en extra kram till Maria Blanck Wahlstöm och Ragnar Millqvist ! Sådana som de gör världen mycket bättre!! Tack för att ni finns!



Ett berg kan vara en utmaning att bestiga......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar