torsdag 19 januari 2012

Onepice och myrstack

Så sitter jag här i soffan, nyduschad i min onepice och mår bra! Sofia hejade på oss bra på easylinen ikväll!! Galet vad folk det är på Gymmet! Nya Energy Express är som en myrstack med människor som sliter, stretar och bär! Jag är så glad för Stefan och Anita skull! De har slitit hårt tillsammans med Anders för att få detta gym så fantastiskt fint och bra!! Alla instruktörer får jobba hårt och köra extrapass på löpande band! Tack för att ni peppar och ger oss härlig pass!!

Idag har jag varit på kurs i Skara! Den var helt ok! Det var en kurs i datakunskap... Allt var inte nytt, men det var bra att friska upp minnet lite!

Dagarna flyter på här... Försöker satsa lite på träningen nu så dammråttorna trivs bra här just nu:)! Petter håller på med Rebeckas rum. Nu har det varit mycket elfix! Det ska in i väggarna nu! Det blir bra det!!

TACK alla ni som hört av er på ett eller annat sätt idag angående min 1:a Krönika i Västgöta Bladet!!
Det värmer! Jag var faktiskt nervös!!

Det är många som undrar hur det går för de asylsökande som kommit till Tidaholm! Ja vad ska jag säga det flyter på.... De är iväg på sina utredningar lite här och var i Sverige. Nu är det äntligen klart att det blir skola för barnen om än i början några få timmar, men det känns riktigt bra! De får två riktigt bra lärare till att börja med! 2 underbara människor med hjärtat på rätt ställe! Precis vad dessa barn behöver! Några av dem har hittat till kyrkans hus och besöker våra lokaler. I går när jag var på Granaten där de bor träffade jag tre från Migrationsverket. Det var skönt att de dem där....

Nu ska jag fixa lite kaffe och kura upp mig i soffan en stund, och efter det väntar ren disk att bli inställd i skåpen tvättmaskinen ropar efter att få sig laddad och har jag riktigt tur så är jag pigg nog att börja läsa i en ny bok!

 Bilder från Tidaholm en fin dag i oktober 2011

.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar