måndag 22 april 2013

Overkligt!!!!

Gergana ringde. Jag skulle just sätta mig ner för att äta med familjen!
Lördagkväll vid 20.30 tiden.

Det brinner i kyrkan Lisa, sa hon.

Jag slängde mig i bilen! Blåljus mötte mig!


Parkerade helt galet och sprang fram!
Såg inga lågor!
Hörde brandmännens rop och order till varandra!
Vad händer??
Möter flera Goa kollegor! Några var redan på plats, några strömmade till!
Vad händer?
Nått vi kan göra?
Några fryser... Man har lixsom bara gett sig iväg...
In till kyrkans hus hämta filtar. Jag och Fredrik gick igenom huset och tittade runt.
Åter på plats...
Vänta
Avvakta...



De säger att det är svårsläckt!
De säger att de inte har branden under kontroll....

De sliter!!
De jobbar!!!

Klartecken att forsla iväg inventarier från sakristian....

Några fixade kaffe och smörgåsar till brandmännen, ambulanspersonalen och poliserna och oss!

Stämningen var mycket god och alla gjorde det man kunde och var på plats med själ och hjärta!

Kyrkan står kvar!!
Ingen människa kom till skada!!
Det är jag mycket tacksam för!!!

Men vägen är lång tillbaka! Vi kommer inte kunna använda vår kyrka på länge!!!!!

Idag kändes det!! Idag förstod jag!! Var inne i kyrkan ett par gånger! Rökdoften är inte på nått sätt snäll!! Den sticker!!

Jag blev uppriktigt ledsen!!
Vår fina kyrka!!!!
Kyrkan där många hämtar andan en stund!!
Kyrkan som många besöker för att tända ljus!!!
Min och mina kollegors arbetsplats!!
Den kyrkan kan vi inte använda och bruka på länge!!




Min vy varje dag! Min väg till jobbet! Tornet står där och visar vägen! Tänk om det inte skulle stått där....

Jag är mycket glad och tacksam för mina fina kollegor som jobbar i kyrkans hus!!
Vilket fint gäng!! Vi ska fixa det här!! Mycket extra jobb....
Med mycket själ och hjärta kommer vi att klara det här den här tiden!!! Gillar er!!


På söndagsmorgonen stod nattvardsbordet dukat i kyrkans hus!!
Tack Gospelkören som medverkade och inramade gudstjänsten! Det blev en fin gudstjänst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar