måndag 15 april 2013

Vårtecken som skakar liv!

Jag vaknar 05.20 av ett hejans liv!! Det tar ett tag innan jag kopplar vad det var för ljud....
Det var så längesen jag hörde det!!
De sopade trottoarerna!!
Det rasslade och brummade!! När jag väl slår upp mina ögon så tar det lång tid innan jag somnar om. Nu var det ju ljust ute oxå... Ljusets letade sig in igenom dörrspringan och mellan gardin och fönster!!
Regnet smattrade på rutan!!!
Jag vände på mig ett par varv.... Gick upp och ner för att gå på toaletten. Vi har ju ingen toalett uppe just nu. Vi renoverar....
Väl uppe i sängen igen la jag mig på rygg tog ett djupt andetag och log!!!

Nu finns det ingen återvändo!!!
Våren är här!!!!
Välkommen regn!! Välkommen sopbilar!! Välkommen plusgrader!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar