lördag 27 oktober 2012

Advokater, medmänniskor & överraskning!

vaknade till en kall fredag! Minus och lite snö! Jag erkänner direkt! Jag vill ha snö! Mycket snö! Ganska snart.....

Rebecka gick till skolan, med stor förväntan! De skulle ha mysdag!

Skjutsade Aron till dagis. Sen hem igen!
Bryggde 10 koppar kaffe till mig själv.....
Nu skulle här jobbas!!! Telefonmöte med Peter! Sedan var det dax.... Lite tungt.... Var ska man börja?
Ja ja.... Hej! Mitt namn är Lisa öhgren..... Advokaten inte inne...,
Jag satt med min nya väns alla handlingar. Letar efter en nål i en höstack!
Jag önskar verkligen att de ska få stanna i Sverige!!

Jag ringde en man som jobbar för Röda korset en hel del! Jag ringde, trodde kanske att han skulle säga nått i stil med.... - hinner inte...
Men det sa han inte!! Jag har en tid nästa vecka!

Jag blev så glad!!

Dagen löpte på... Fick inte allt jobb klart, men mycket!



Fram till jobbet, lite småfix, hämta barnen och till banken! Spardagar!

När jag kom hem och fram till vår dörr, då står det en konditorilåda på trappan!! Med dessa bakelser och en påse te!!


Tack snällaste Irja!! Du ser mig! du förstår mig!! det uppskattar jag!! du är fantastisk!! Jag hoppas att du trivs på jobbet hos oss!!
Så mycket omtanke Irja så jag hoppat högt av lycka!! TACK!

Väl hemma var det bara att börja! Röja, plocka, rena, städa!!
Innan Petter kom hem och det var dags för fika!!



Ikväll har vi bara varit! Så skönt!!!
Vi ringde till vår vän Raimondo på Sardinien och sjöng! Han fyller år idag! Hipp hipp Hurra!

Nu ska jag sova! Imorgon ska jag sjunga på ett dop och på kvällen kommer Katrin och Krille med barn hit! Det ska bli roligt!!
Natti natti från en lycklig Lisa som bär hoppet inom sig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar