måndag 1 oktober 2012

En bra måndag!!


Dagen började väldigt tidigt.. Vi vaknade av ett hysteriskt pipljud... Vart kommer det ifrån?? Petter upp och lyssna... Utifrån... Jo från husvagnen! Brandlarmet i husvagnen hade fått stora spelet!! Det brann inte!! Batterierna var inte slut heller... Ja ja... Petter kom iväg tidigt till jobbet! Jag hade en tuff start... Ligga i sängen och gosa med Aron och Rebecka och minuterna går..... till sist har jag prioriterat bort och om allt man kan... Inget kaffe till trött Lisa... ingen frukost stillasittande.... osv... Rebecka och jag gick upp och Aron vägrade!! Aron fick tio minuter till i sängen... sedan bytte han sängen mot soffan... Bä, Bä, Bä, och spindelmannen myste med Aron i soffan denna grå och regniga oktoberdag!!
 







Lisa och Emmelie mötte upp på jobbet!! Lisa skulle fotas på dagis (förskolan) så jag fick äran att fläta denna lilla goding!! Tack!! Perfekt start på morgonen!! Två solar som lyste upp livet för mig!! TACK!!









Öppet hus grupppen som börjar 9.30 lyste med sin frånvaro.... Var är de? 9.32 kom den första vackra mamman och en supergo prins!! Jippi!! Sen kom de indroppande, morgontrötta och alldeles fantastiska allihop!! Vilket jobb jag har!! Möta dessa individer och umgås!! Leka, sjunga och fika!! Tack för att ni kommer!!! Gillar er skarpt!!

Efter gruppen var det dax för en timmes friskvård! Moa och jag gick ringleden!! Skönt!! Det behövde jag!!

Sen var det samtal med chefen som väntade mig!! PU-Samtal!
Det var ett bra samtal! Agneta min chef är bra på det tycker jag!! Det är alltid utvecklande med de samtalen!

nu väntade en timme ensam med Rebecka!! Mellanmål och prat!! Hämta Aron på barntimmarna och lämna Rebecka på fiolen! Aron och jag besökte Coop! Det är nu en fröjd att handla med Aron!! Mamma? Vad blir det om det står en 3 och en 8? 38 kronor kostar det då... Så håller vi på;) Det går inte fort att handla men det är mysigt!!

Hemma väntade detta brev på mig!!!

TACK ÄLSKADE VÄN!!! Du är lite utöver det vanliga!! KRAM jag är så glad att ha dig i mitt liv!!





Ännu en bild från Julia! PÅ den här bilden tycker jag Rebecka är så fin!!

nu ska vi försöka sova.... Aron är fortfarande vaken.... Jag har ingen lust att ligga i hans säng och vänta ut honom... nu myser vi i soffan!! Men nu är det dax att gå till sängen!! Natti natti!!!

1 kommentar:

  1. Tusen tack gulliga du för att du hjälpte oss idag att göra Lisa så fin i håret! Du är fantastisk!
    KRAM!!

    SvaraRadera