måndag 29 oktober 2012

En fantastisk måndagmorgon!


Vaknar utvilad! Aron och Rebecka ligger brevid mig i sängen och myser! Ljuvliga stunder att bevara!
Aron är nu otroligt generös med vackra och mysig ord, som får ett mamma hjärta att smälta!
- Jag älskar dig mamma!
- Jag älskar dig, pappa och Rebecka massor.
- Jag älskar dig hela hela tiden.
- Mamma, jag tycker att du är fin, jätte fin!!











Frukost i lugn och ro, ute viner vinden kall och de prassliga löven hörs dansa utanför huset. Mys under en filt med Aron och Rebecka får mig att fyllas av tacksamhet! Tänk att dessa två ljuvliga varelser har landat här!

verkligheten visar sig.... tvättstugan ropar...eller snarare skriker på mig då och då... Matar in tvätt efter tvätt i vår nya maskin. Den funkar fint! Jag är nöjd med den! Det är en Miele.
Rebecka går omkring och plockar lite bland sina saker. Hon hittar lite gamla noter, och sätter sig och sjunger en stund. Aron leker lite med med sina leksaker, men sen hoppar han upp i soffan och går ut på Youtube. Han älskar att titta på klipp om alfabetet! Han söker på ABc och vips....

Jag tar tag i mig själv en stund. Lite träning här hemma. Idag var det mage och armar som fick sig en omgång. Ligger lite, eller väldigt mycket efter med min träning. Promenader blir det ett par i veckan. Men.... Jag vill och behöver mer. Längtar efter att få ordning på det. Det har helt enkelt inte funkat just nu. Både Petter och jag har jobbat mycket och barnen har ju sina aktiviteter. Men snart är det min tur... Jag tar de tillfällena som ges så länge!

Nu är min 3dje kopp kaffe slut och jag ska hoppa in i duschen.
I eftermiddag kommer min moster Laila från Karlstad hit. Så vi fortsätter att mysa hela dagen tycker jag!!

Om ni inte redan förstått så har Rebecka Höstlov och Jag är kompledig idag!
Underbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar