söndag 27 november 2011

Bereden väg för Herran....

Ja ibland kan jag bli lite trött på mig själv, eller ja ganska ofta faktisk! Man kan se saker från olika perspektiv. Jag minns mina jular som barn med värme! Jag minns vår adventsljusstake på köksbordet, min stjärna i fönstret och de rena jullakanen som min säng var bäddad med! Det var 1 advent för mig.... att vakna i ett tryggt, fint, omsorgsfullt och kärleksfullt hem! Det här vill jag ge vidare till våra barn! Därför så var jag uppe till strax efter 03.00 i natt! För mina barns skull! Jag ville att Rebecka skulle vakna upp till denna känsla som jag älskade så!

Vi är en aktiv familj..... Så är det! veckorna räcker inte riktigt till.... Veckan som gått var det någonting bokat varje kväll.... Så även nästa vecka.... Försöker tänka att det är dagarna som går som är livet, helt enkelt!
Därför får jag ta till nätterna! För för mig finns inte alternativet att låta det bli advent utan mina ljusstakar....

Här kommer några bilder från vårt advents pyntade hem!





I de här skålarna/ faten ska det bli ljus:)





Att få öppna lådan med mina kulor är verkligen en försmak på julafton...












Lingonris hjärtan ska få pryda vår entré!











Petter hjälpte mig med att få ljusen på plats!











Fler ljus på plats ;)


Åter kommer strax.... Ska ta mig ur soffan ut i köket för att fixa lite mat! Hör att Petter redan börjat..... Ses....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar