onsdag 16 november 2011

Sitter här...

Jag sitter här i soffan och ler :)! Denna gospelkör.... Vilken övning! Den här övningen kommer jag alltid komma ihåg;). Dagen har gått i ett rasande tempo! Var lite ledigt på förmiddagen och trodde då att jag skulle hinna med hur mycket som helst... Det gjorde jag inte! Men men... från och med nästa vecka utökar jag mitt dygn med många timmar... Det är snart Advent!! Och det är snart fredag!! På fredag kommer min vän Jenny och hennes barn hit! Det längtar jag efter!! Det var så längesen vi sågs!!

Här kommer några ord till någon där ute som behöver dem!

Gå vid min sida

Gå vid min sida,
visa mig vägen.
Gå vid min sida,
styr även stegen.
Jag famlar i dimman,
är otrygg ibland.
såras av törnen,
söker en hamn.
gå vid min sida,
visa mig vägen.
Gå vid min sida,
styr även stegen.
Om dimman än lättar
och vägen jag ser:
Bliv kvar vid min sida
är bönen jag ber



Jag delar med mig av två andra tänkvärda texter:

Gud älskar oss precis som vi är, 
men Han älskar oss för mycket 
för att lämna oss i det skicket!
(Leighton Ford)

 



Kärleken gömmer sig inte 
Den stannar och kämpar.
Den ger inte upp
förrän den nått målet.
det är därför Gud gjorde 
Kärleken så stark.
För att den ska kunna bära dig-
hela vägen hem.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag sova sött! Tacksam för en bra dag! Förväntas full inför nästa!









1 kommentar:

  1. Gå vid min sida var fantastisk fin.
    Och jag tycker väldigt mycket om gospelkören.

    SvaraRadera