lördag 19 mars 2011

Att vara eller inte vara?

Blåbärssoppa, glass och mandelbiskvier har vi festat på ikväll!
Mormor, morfar och moster kom hit med mat till oss! Så snällt! Petter , jag och Laila tog en långsam promenad fram till Kyrkanshus på sen eftermiddagen. Jag skulle hämta noter! gospelkören ska sjunga imorgon kl 10.30! Men sjukyran verkar inte vilja släppa taget om mig än.... Det här tycker jag är svårt... Gergana har redan haft körerna själva två onsdagar då jag varit sjuk... Ska jag behöva kasta in handduken igen.... Känner mig som en usel kollega och vän... Jag vill vara där i kyrkan imorgon, vara väl förbered, ge energi till alla goa körsångare och till min goa vän Gergana! Gergana sliter alltid häcken av sig för allt och alla! Jag vill ge det tillbaka till henne!!!!! Men troligtvis blir det så att jag lämnar henne i sticket imorgon.....

Ska jag knapra lite alvedon, sminka mig lite extra och bara genomföra Gudstjänsten eller ska jag vara hemma?

Jag tar det beslutet imorgon bitti!
Vi får se hur natten blir.... Petter är ju rätt slut, 39, 7! Kanske sover Rebecka hyfsat inatt... Men lille Aron är det inte mycket med.... Tycker så synd om honom, han är tapper! I natt sjöng han sig igenom feberfrossan! Tack Gode Gud för Astrid Lindgren och alla hennes fantastiska berättelser och sångtexter!
Rebecka gossar med Bailey! Hundar är bra på att känna medlidande;)!

Aron läste sin nya bok som mormor var och köpte till honom idag! Han älskar verkligen att läsa!

Nu ska vi gå och lägga oss! Det är sannerligen inte mycket party på Torggatan ikväll! Hoppas på en god nattsömn och att vakna frisk imorgon! Nu längtar jag efter ENERGI!!!

1 kommentar:

  1. Lisa! Du måste tänka på dej själv nu! Bli hemma och bli frisk! Tids nog kan nu gengälda Gergana!
    KRAM!!

    SvaraRadera