tisdag 8 mars 2011

Fluff & historia!

Äntligen så är dagen för fluff här;)! Morfar hämtade Rebecka efter fiolen idag. De åkte hem och bakade semlor! Sen åkte de tillbaka till Kulturskolan, dax för fiol i grupp. morfar stannade kvar för att lyssna. Rebecka spelade solo idag! Stolt Rebecka och Stolt Morfar! Härligt! Sen åkte de för att hämta semlor och landade här på Torggatan för att bjuda oss på ett fantastiskt fika! Emmelie och Alfred kom hit , de hade oxå med sig semlor. De var goda de med....Avslöjad....Ja det blev nästan 2 semlor för mig idag...I Emmelies semlor var det kesella och blåbär! Goda de med!
Aron Mumsar Semlor!
Goaste Rebecka som har hunnit med mycket idag!
Internationella Kvinnodagen är det idag! När min svärfar Bengt-Åke var kyrkoherde fick vi kvinnor på jobbet alltid en rödros på denna dagen! Sådan far sådan son! Petter kom hem med en vacker bukett med blommor till kvinnorna i deras liv (Aron och Petters)! Tack så mycket! (det är inte första gången jag uppvaktas på denna dagen av min man) Hoppas att detta kommer gå i arv till Aron!
Bordet är dukat för semelfika!
"Emilpussar" delades ut till nära och kära av Aron! I en av Emil filmerna pussar Emil sin fröken på detta sätt. Hon frågar - Men Emil varför gör du så här? Emil svarar - Det gör jag för min godhets skull!
Underbara Filmer! Underbara Astrid Lindgren!
Fina semlor Rebecka och Morfar bakat idag! Tack till er! Ni är så goa ihop ni två! Riktiga vänner!
Emmelie får oxå en Emilpuss;)
I fredags var Två Underbara systrar här och fikade! Med var oxå två störtsköna små människor! .....gissa vad fikat bestod av.......Semlor:)
Olivia, Martina och Aron läser en bok! Martina hör troligtvis fortfarande ett eko av Arons röst...Jisses...undrar hur många gånger den grabben sa Mtina, Mtina.....
Fina Fia och Vidar!
En lycklig Olivia!
Theo och Wilma har fyllt år! Vi har firat dem! En mysig kväll hos Mauritzons!
Detta är värt att ta ett kort på Aron sitter still en stund när han är vaken!
Vilken födelsedags tårta! Mycket semlor i vårt liv nu.....Men nu går vi in i Fastan....Ska jag på något sätt uppmärksamma detta tro? Får fundera över natten!
imorgon ska jag jobba hemifrån.....Måste vara tyst!!!!! knorrar och hostar...Måste ha min röst tillbaka....Helst NU!!! Gergana denna underbara människa tar barnkörerna med Emma och gospelkören själv imorgon....Jag jobbar väl administrativt från hemmet då....Hoppas att detta val ska göra att jag snart kan sjunga igen:)!

Älskar dessa dagar då huset fylls av goa typer! Pappa, Christina, Andreas, Emmelie Alfred och Krille på en och samma Tisdags kväll! Härligt!

1 kommentar:

  1. Vilken man som uppvaktade dej!!!Sååå fina blommor! Min man visste nog inte ens att de va...fast han uppvaktar iof enormt sällan, tyvärr! Så va skulle jag vänta mej!
    jag som älskar färska blommor ;-)

    saknar dej på gymmet, men ta nu vara på rösten!! kram kram

    SvaraRadera