torsdag 31 mars 2011

Ett ljus för Linda


Idag började min dag fint! Jag är så tacksam att jag får jobba i kyrkan. Idag började vi i kyrkan. Jag var där en stund innan ..... Gick till ljusbäraren och tände ett ljus! Tänkte, andades, tänkte och grät.... Livet är skört... Livet är här och nu....

Sen firade vi en mässa tillsammans (delade nattvarden)! Det kändes så bra att få göra det idag... Jag är så glad för att jag har min tro (om man tror så tvivlar man...) Jag är stolt att jag vågar tro på något större än mig själv... Att det finns något/någon som bär när man inte orkar själv!


Det här skulle jag kunna skriva massor om, men jag orkar inte.... Många tankar... Lite struktur... Kommer dela med mig av fler tankar och funderingar över livet....



En fin psalm....


Jag är alltid på väg mot en avlägsen destination, bortom det vi kallar tid och rum.

Detta mål ger mig mod, ger mig kraft, ger mig inspiration

till att möta åren som jag nu har framför mig.


Så vad jag än gör vad jag än tar mig för ska jag aldrig släppa taget om denna osynliga hand som Herren sträckt mig.

Nej vad jag än gör vad jag än tar mig för ska jag aldrig släppa taget om detta osynliga land som kallas himlen.....






2 kommentarer: