fredag 2 december 2011

December med allt vad det innebär.....


Låt mig presentera min 1 december för er;

Glömde liksom av att nu tar morgonbestyren lite längre tid än vanligt.... Så klockan ställdes väl optimistiskt...... Och när den ringde stängde jag av den och sov vidare... Så kan man göra, men det är inte rätt!




Jag har en moster som är fantastiskt duktig på att sticka och brodera! Dessa fina kalendrar har hon gjort! Den översta är Rebeckas och den här under är Arons!






Alltså jag bara älskar att se barnen öppna dessa adventskalendrar! Så mysigt!!! jag minns känslan själv.... Min moster gjorde adventskalendrar till mig, min lillebror och till sitt barnbarn Teresia i många år! jag tror jag var 16 år eller möjligtvis 17 år sista året jag fick en paketkalender! Tack Moster Laila för den kärleken och Omtanken! Nu förstår jag verkligen vilket jobb, tid och energi det tar att fixa alla dessa paket!

Rebecka och Petter var och pantade några flaskor och burkar förra veckan. Petter sa att hon kunde få pantpengarna och köpa nått för. Underbara Rebecka ser en Chokladkalender med Blixten McQueen på! Hon köper den för att ge den till Aron! han älskar ju Blixten, mamma!!
Den kalendern öppnades med andakt;)!

På jobbet.... Ja... det är ju lite av högsäsong på jobbet... Tycker i och för sig att hela hösten varit full och gått i ett rasande tempo..... men det är ju inte mindre nu...

så här kan det se ut på jobbet;


Präster som övar Liturgisk dans....


De är inte lätta att fånga....


vissa av dem springer runt.... Och andra tar det med ro att Julen står för dörren!


skriva lite, ringa lite, planera lite.....


dricka vatten och ta det lugnt...


skriva lite.... Förbereda.... Planera....



Vila lite.....





Kl 15.00 stod detta fika framdukat till oss! Lars och Ingrid Sandström bjöd personalen på Adventsfika! Det är kärlek och omtanke det! Lars som jobbat som organist hos oss förut vet hur mycket det är nu i Juletid och Ingrid som sjung i kör i många år, kan lätt sätta sig in i och förstå hur vår arbetssituation är nu.... Och då kommer de och bjuder oss på fika! Agneta vår chef sa - Nu blir det lite lättare att orka fram till Jul! Det är sant! Uppmuntran och omtanke göt det lättare! TACK!

Jag hade 50 min hemma innan det var Dax att åka till Jönköping! Då hann jag glädjas med barnen över att båda två hade fått öppna skola och dagis adventskalendrar! Lycka!!!





Rebecka och jag hann hämta ut två paket på Ica fulla med böcker! Jultidningarna har anlänt! Nu ska de sorteras och levereras oxå!




L



dagen avslutades med ett besök på Nya Musik i Jönköping, med Gergana och Lena! Vilken fantastisk affär!! Vi handlade på... bilen blev full! Böcker och instrument blir man lycklig av att handla!

1 december...... Med allt vad det innebär!

1 kommentar: