måndag 5 mars 2012

Kyrka, hår och Fitness Fighten


Dagen igår var helt enkelt en bra söndag! Petter och Rebecka var på Innebandysammandrag ( det spelas som en liten turnering). Jag jobbade i Tidaholms kyrka. Aron fick följa med mig till jobbet. Lite nervöst.... Han gör ju inte alltid som jag säger... Att leda barnkörerna och ge massa andra barn uppmärksamhet kan ju vara rent förödande om man är 2 1/2 år....
Barnkörerna sjöng superbra! Så många fina barn, på både in och utsida! Fantastiskt!!

Aron satt i Katrins knä i 1 timme och 10 minuter!! Ja, helt fantastiskt!! Tusen Tack Krille och Katrin för att ni alltid ställer upp och finns där för oss!!!!
Efter Gudstjänsten så var det fika! Aron skulle fika med tjejerna!! Tack töser för att ni tar er ann min lille Prins!




När vi kom hem var det middagsdags och sen var det dax för en härlig promenad runt ett vårigt Tidaholm! Aron sov middag i kärran och jag lyssnade på härlig musik och promenerade raskt! Härligt!!
Rebecka var hos en kompis och lekte och Petter fixade i Rebeckas rum.

Lisas klippstuga var öppen på eftermiddagen! Simon, Erik och Emelie var först ut! Stilla sittande goa grabbar belönades med glass! Efter detta packade fam Öhgren in sig i bilen för att åka till fam Mauritzon. Theo var långhårig!!
När vi åkte hem hade vi en mer än nöjd Aron i bilen! Han fick en cykel!!! Theo var för stor för den nu och hade fått en ny när han fyllde år! Tusen TACK för att vi (ja..Aron) får ärva så mycket fina kläder och annat från er! Det är GULD värt för oss!! Ni är otroligt generösa!





Träningen funkar fint! Maten går hyfsat! Ibland går det bara inte att äta var tredje timme... Men jag gör så gott jag kan! Lunch och middagsmaten är god. Kesellan går att få i sig tillsammans med bär eller frukt. Men den kan växa i munnen lite... Men det ska gå!!
Idag har jag gått två varv runt ringleden och ett träningspass enligt Fitness Fighten! Känns bra! Fantastiskt bra övningar!
Jag mår bra! Känner mig pigg och så. Idag har jag dock känt ett fantastiskt sug strax efter att jag ätit lunch och middag... Jag är mätt, men jag känner ett sug :/
Jag tror att det kan vara sockret som spökar... Kroppen längtar... Hopas att det går över snart!!






Idag på jobbet lagade vi mat tillsammans på öppet hus! Gott och mysigt!!






När jag kom in efter en promenad satte jag mig och tog mig en storkopp kaffe vid köksbordet. Tände ljusen som vi fått av Lisa och Morgan och solensstrålar kom in genom fönstret! Fönstren är oputsade..... Jag längtade mig bort lite.... Först längtade jag efter en Lussebulle.... sen drömde jag mig bort... till sommaren...
Helsingborg och Fortuna..... Sardinien....
Vill dit nu!!! Längtar efter att bara få vara vid havet........  längtar efter att få träffa fina vänner.....

Men nu är jag här! Jag satte på högmusik och städade av lite här hemma innan det blev en promenad med min svägerska Emelie och ett träningspass enligt FF. Nu väntar dusch och sängen!!
Imorgon är det tisdag... ALLTSÅ nästan ONSDAG och GOSPELKÖR!!!!!







1 kommentar: