onsdag 28 mars 2012

Resan mellan Helvetet och Himelen

Den resan tog inte så lång tid! Jag tappade modet här ikväll! Febrig, hostig med huvudvärk satt jag i soffan och kände mig ledsen!
Inga körer idag! det känns aldrig bra!!
Tur att det var Hockey på Tvn.....eller inte! Färjestad förlorade mot ett gäng sköldpaddor!! Jädra skit!
Nånstans här känner jag att febern stiger och då inser jag att jag kommer att få vara hemma imorgon oxå!!!

Nu vänder vi Lisa!!
Tänk positivt!!

Ja just det det glömde jag skriva om... I söndags fick jag ett samtal från Sardinien! Några av vännerna där ringde! de kände knappt igen mig på rösten! Lite hes;)

De var här hos Pinuccio och skulle åka till Franco!


Längtar till sardinien nu!! Riktigt mycket faktiskt! Tack för att ni ringde!

Sen idag blev jag jätteglad för ett samtal!! Det kom från en av våra Pizzabagare i vår stad! En av våra nya vänner (asylsökande) hade sökt mig några gånger de senaste dagarna på jobbet och de har förklarat att jag var sjuk. Då blev han orolig! Han bad den här mannen att ringa till mig då vi inte pratar samma språk, för att ringa och säga att han önskar att jag skulle krya på mig och få veta hur jag mådde! Det var omtanke det!! Det värmer mitt hjärta!  - Tänk på att främligar är vänner du inte känner!


Senare kom min pappa hit!! Han hade bakat skorpor! Rebecka hade sagt att hon längtade efter morfars skorpor! så då hade han bakat! Det är KÄRLEK!! TACK!

Sen har jag fått massa sms och hälsningar från många härliga vänner som önskar mig hälsa!! Det är så gött med människor som bryr sig!

Jag är lyckligt lottad jag!! Här hemma får jag kramar och Kärlek från min fina familj på massa olika vis! 
Dax att gå och lägga sig! Jag somnar med en förhoppning om att vara feberfri imorgon! Jag somnar med ett hjärta som är fyllt av kärlek från olika håll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar