onsdag 23 februari 2011

Då var dagen kommen!

Med en klump i halsen gick jag med tunga steg mot dagis! Jag som skulle vara hemma så länge! Aron är ett och ett halvt år nu! Han börjar prata mer och mer. Han tar för sig och lär sig så mycket nu! Underbart!

Aron hur gamml är du?

- En

Min lille kille får nu dela med sig av sina upptåg till dagisfröknarna!

Det kändes bra idag! Detta med dagis har varit som ett litet tungt regnmoln för mig...Var ju så tufft att skola in Rebecka, så jag hoppas att det ska bli lättare denna gången! Aron ska gå på ett litet dagis. Det är en avdelning. Det är inga kanon lokaler, då det inte är byggt för dagisverksamhet. Men jag tror att det kommer att funka!

Den här dagen har varit kall! Jag sitter nu under en stor, go, varm filt med varma strumpor och fryser....Ute är det så vackert!!! Rimfrost och sjukt mycket snö.Vi ligger nu etta i snödjup i Sverige...Mullsjö tvåa med 15 cm mindre än Tidaholm! Röken från skorstenarna går råkt upp mot en mörkblå himmel! Blev ett pass på gymmet ikväll oxå. Gott! Nu ska jag göra ett röj i köket....behövs alltid...kan inte förstå men diskmaskinen är alltid full.....just nu med rendisk som vill upp i skåpen.

Jag ska hänga upp Rebeckas och Arons adventskalendrar oxå! Ska ta en bild på dem i morgon så ni får se hur fiina de är! Min moster Laila har sytt dem, broderat heter det nog....Hon kommer från Karlstad på torsdag och stannar tills på måndag! Då får Aron och Rebecka massa med mysstunder med dem! Ja Vidar kommer oxå med! Denna gången får de bo hos min mamma och pappa för det är ju lite bökigt här just nu....Snart ska det rivas väggar oxå...spännande. Ska ta mer kort...har inte blivit av! Imorgon är det kördag igen!

Min goaste lille dagiskille!
Nu är det dax...Mot nya äventyr! Jag önskar dig allt gott Aron! Jag älskar dig!
Skrivet av lisan 30 november 2010 klockan 21:55

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar