onsdag 23 februari 2011

Lead me...


En dag i Elvis anda! ja jippi vilken dag! Det har varit musik och sång hela dagen! Touch of a king, konsert i Tidaholmskyrka! Helt fanatstiskt!!

Magnus och Jocke och deras kompisar gav oss en härlig lördag i kyrkan! Tack! Kyrkan var så full! Vi kunde lätt haft två konserter...Det fanns ialla fall publik till detta! Vi fick tyvärr säga hejdå och Välkomen tillbaka en annan gång till flera stycken...Det har ringt på alla möjliga telefoner i jakt på biljetter i två dagar...Men de var slut! Vi hade insläpp kl 17.15...Och hej och hå...Lustiga människor...de började verkligen rycka i dörrhantaget kl 17.15 pip...Jag fick knappt öppna dörren färdigt föränn de stormade in...damer över 50...vad tar det åt vissa av er? Med mord i blicken så fick jag höra att klockan passerat 17.15 (hon var nog 17.16) och att det blåste och var kallt, så de skulle IN!!! Varför inte säga -Tack det här ska bli spännande, härligt att få komma in!

Jag hoppas för mitt liv att jag inte blir någon gnällkärring....Säg till om ni börjar se tendenser. Tack!

Jag är så himla glad! Vi har en ny präst hos oss! Carina heter hon. Tycker att det är tufft att gå fram i en överfull kyrka och hålla en andakt för 300 Elvisfan! Men Carina hon fullkomligt lyste och levererade en av de bästa andakterna jag någonsin hört! Den handlade om likheter och skillnader mellan Elvis och Jesus! Spännande, tänkvärd, rolig och eftertänksam! Hon gjorde oxå "reklam" för våra gudstjänster på ett fantastiskt sätt! Så Carina- från djupet av mitt hjärta, TACK! Det där gjorde du sjukt bra!!! Bless U!

När jag kom hem väntade mat och melodifestival! Det var många bra bidrag! Fick flera favoriter! Nu måste jag till köket och hämta vatten! Törstig!! I morgon är det återigen dax att sjunga och dansa i kyrkan...denna gången är det en av barnkörerna! Ska bli spännande och mysigt! Nä...vatten var det och det NU!!!

Skrivet av lisan 6 februari 2011 klockan 00:06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar