onsdag 23 februari 2011

Det vill gärna bli bra!!

Eller....
Aron hjälper mig att plocka iordning på bestiken...Blandat resultat.. Nu skulle vi äntligen sätta igång med Årets Julgodis!! laddade till 1000!! Petter var på julbord....kallade in förstärkning...Fina Goa Christina kom! Vi skulle göra godis, laga mat, mysa och kolla på Tv...det var ju Idol final!

Här är vi igång! Lugnt och mysigt! Julmusik från högtalarna.....Leenden och skratt trängdes i vårt kök:)

Smeten med kokos...blev bounty kulor;)

Då var vi igång med middagsmaten oxå....Går finfint det här!

Dumlekolan till de goda "Rockey Roadsen" är färdig delade....

Aron roar sig ......

Christina fick rycka in....Inte jättekul att vara i en pappkasse för länge....

Sockerchock!!!

Hoppsan.....just det .....Lakriskolan var det ju oxå......Vänta lite Hur går det med maten.....Börjar Idol redan..... Jaha....Rebecka....Ska du inte hjälpa mamma lite...Nehe....Men Aron om du bara sitter här lite till....Du får inte plocka ur diskmaskinen själv, Aron nej nej....Aj aj...Inte trycka på de knapparna....Hoppsan.....Julmusik från stereon, Relamljud och vinjett från Tv:n, Arons skrik och klagan....Rebeckas pustande....ja .......vad gör man..Det bästa man kan såklart.....Försöker göra allt på en gång.... Ta fram bakplåtspapper, Trösta Aron, Dricka lite vin, Klippa godisbitar, röra i maten , hålla god min.....

Som sagt; Det vill gärna bli bra!!!

Christina gör allt hon kan för att hjälpa mig att behålla lugnet.....Man vill ju inte att ens barn ska tro att man inte har kontroll.....

Rockey Road-check!

I påsen igen......

Tänk om man skulle balla ur....typ bara ställa sig och skrika.....

Nja....det är nog inte min stil.....Jag andas lite, tar en klunk röd vin...Undrar vilken årgång? Så avslutar jag min paus med ett leende!!!

Hoppsan.....Städar lite då....Skulle ju ändå göra det innan jul;)....

Knäcen har äntligen kokat färdigt...3 timmar i år....Just det...mandel skulle jag ha i den....Mixerstav, bunke och mandlar.....Så har vi mandelbitar över hela köket....Glömde visst att lägga handduken runt...Tog ju fram den ialla fall;)

För er som undera hur det gick...

Middag fick vi i oss! Gott var det oxå! Vi såg delar av Idol.....Godis blev det...Rockey Road, Knäck, Bounty, lakriskola med mörk choklad och havssalt, köket blev städat och nej...jag drack inte för mycket vin! Jag hade inte klarat detta utan Christina! Vi fick många goda skratt och ännu fler minnen att dela! Christina- Jag tycker om dig! Du är en underbar vän!!!

Nu ska jag nog ta en knäck, sitta i soffan med en filt och titta på adventsljustakens två ljus som brinner.....Imorgon får vi tända det tredje!

Skrivet av lisan 11 december 2010 klockan 23:21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar