onsdag 23 februari 2011

Lucia!

Sankta Lucia ljusklara hägring........

Älskar verkligen Lucia!! I år var första året på väldigt många som vi inte fick besök eller besökte någon på morgonen!

Förra året så skulle vi iväg tidigt på morgonen till Mamma och Pappa och sjunga för dem....men vi blev lite sena....Bilen startade inte....Så vi fick snällt gå in och pälsa på oss massa kläder och ta en promenad. Lucia och hennes sällskap kom fram och kunde genomföra sin tablå om än lite senare!

För 5 år sedan så blev vi väckta av att "larmtanten"...ja hon i dosan vi har till vårt larm......Hon mummlade nått om att vi kunde aktivera...Jag satte mig klarvaken upp i sängen....Väckte Petter och sa att det var någon på vår nedre våning.....Kl, var 05.00.....Han upp som ett skott...Fick tag i ett järnrör....Ja...det finns många bra och ha saker i vårt hem....Lämnade sovrummet...och kom tillbaka lika fort...Järnröret lades snabbt undan...Nu kunde vi höra...Vacker...eller ja glad Luciasång.....Från mina föräldrar!!!! Mamma skrider in med ljus i håret och en bricka med frukost....pappa skrider efter...eller ja...det tog boom stopp då han redan är lång så blev han nu väldigt lång med strut på huvudet....Han fick göra en litet knäböj och rätta till struten....

Underbara minnen.....

Men Rebecka var lite hängig idag så vi fick bli hemma......Hon var så ledsen:(! Men vi fick en mysig morgon ändå! Petter hade dukat fram lussekatter, kaffe och smörgåsar i vardagsrummet så vi tittade på SVTs Luciamorgon. Det var så fint! Underbara sånger!

Ikväll åkte vi till Kyrkans Hus för att vara med om Öppet Hus Lucia tåg! Detta lilla tåg är helt ljuvligt! Alla söta och goa ungar!

Här hemma har vi börjat med ytterligare ett projekt! Vi har ju så få här innan menar jag......Men snart har vi ett litet "kontor" här hemma! Men just nu har vi grejer överallt....Då menar jag överallt...Jag har flyttat runt mycket grejer idag....Hoppas att det blir bra!

Ja....jag försökte att ta kort...Gick sådär...

Det är sååååå segt att ladda upp bilder nu...så det får bli senare....
Skrivet av lisan 14 december 2010 klockan 01:05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar