onsdag 23 februari 2011

Varför i hela friden...

Då ska vi se....Var ska jag börja?

Sitter här i vardagsrummet och njuter! adventsljustakarna lyser i fönstren, gardinerna är upphängda och hyfsat raka;). Jag laddar för en spännande dag i morgon! Jag och min svägerska Emelie ska ut på äventyr i morgon! Vi ska till Ullared på julklappsjakt i snön! Kan tomten och hans renar, så kan vi! Eller? Ja vi är laddade, värmeljus, snöskyffel, filtar, kaffe och ett fantastiskt tålamod så ska det nog gå vägen...Gud hjälpe oss!

Gårdagen var fantastisk! Vi fick möjlighet att hjälpa våra vänner Lisa och Morgan att flytta! Är så glad och tacksam över mina vänner! Att hjälpas åt är något som värmer mitt hjärta...Det är lixsom ett kvitto på vänskap..typ. Visst...vi har ju att göra här hemma själva....När vi lämnade huset var advent långt bort här...Men att hjälpas åt gör att man ofta kan glädjas dubbelt och vänkspen berikas undertiden! Jag fick göra nya bekantskaper oxå. Emmelie Johan och Alfred kom oxå! Så jag och Emmelie fick massor av tid att prata medans vi packade upp knivar, gafflar och skålar! Mysigt!

Det där med att det inte var färdigt här inför advent...Jo Morgan var här hela fredagkvällen och hjälpte oss med att få in fönster och dörrar på vårt utbygge. Han åkte härifrån 00.00! Då skulle han hem och måla det sista i huset innan flytten! Tusen Tack Morgan och Lisa! underbara människor! allt gott till er!!

När vi kom hem från Bredene så möts vi av glada barn! De hade haft en härlig dag! Christina hade gjort deras dag! Alltså....Vilket socialt nätvärk vi har...Christina, Andereas, Mamma, Pappa, Caroline, P-A, Carl-Johan och Erna...Alla dessa människor hjälpte oss igår. Middag, fika, bus, pulkaåkning och mys! Jag vill från djupet av mitt hjärta säga TACK!!! Ett innerligt och uppriktigt TACK!! Hoppas att ni förstår vad ni betyder för vår familj!

Kvällen och natten var fylld av förberedelser inför 1 Advent! Jag älskar Adventstiden! När jag står där och gör mina ljusstakar så hinner jag tänka så mycket...med Hosianna Davids son i stereon så blir tankarna uppriktiga och djupa! Kanske delar med mig av dem någon gång.

Jag var hyfsat färdig 03.00.... Rebecka kom in till vår säng 03.30 innan jag somnat....Aron ville oxå upp och sova hos oss kl 04.15,,,,,Sen ringde MIN klocka 8.00! Varför i hela friden hade jag ställt den? Petter och barnen fixade frukost. När Rebecka kom upp för att säga att frukosten var färdig, så fick jag uppskattning för att jag var uppe och grejade till 03.00! - Mamma! Vad fint du gjort! Det var nästan som på Tv i en film!

Tack min goa unge!

Jag orkade faktiskt inte gå iväg till kyrkan idag! Jag satte mig i soffan och tittade på Tv gudstjänsten! Den var från Karlstad domkyrka! Jag satt här och sjöng med högt och hjärtligt i alla psalmer och sånger!

Vet ni? Det snöar inte just nu!

Aron är på G! Han börjar prata som bara den nu...Stjärna, tandborste...Ja sen säger han nått väldigt ofta...som vi inte förstår....Spännande...Vad vill han säga oss?

Några bilder:

En snöig Lisa!

Ser ni min cykel?

Aron får kämpa rätt bra för att komma någonstans!

Petter har fått bekänna färg idag! Härligt jobbat!

Det är en hel del snö....

Ganska bra kompisar...jag och maskinen;)

Ser ni snön genom fönstren?

Årets ljusstakar!

Ett hjärta i fönstret och en ängel på köksbänken;). (Ängeln har Rose-Marie Ahlin gjort. Nu står det 2 till där på bänken...jag har fler....De är så fina!)

Hyacinter är så fina och ger en sådan härlig doft!

Jag gillar kulor och glitter om det finns lite natursaker oxå...Alltså lite vardags glamour kan inte vara fel...

Skrivet av lisan 28 november 2010 klockan 23:45

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar