onsdag 23 februari 2011

Jobb, Jobb & Jobb......


Tur att jag älskar det jag gör!

Att jobba i kyrkan.....Ja att vara kyrka.....Det är ett spännande jobb! Många kanske tänker att kyrkan, ja det är byggnaden, den stora vackra byggnaden som man inte går in i om det inte är dop, vigsel eller begravning!

Kyrkan för mig är inte bara en byggnad....Utan det är livet! Livet som pågår. Glädje, tro, tvivel, sorg, väskap, musik......Det är kyrka för mig!

De som väljer att gå ur kyrkan, tänker nog oftast att de kan spara pengar...de tror ju kanske bara på Gud när de är djupt i skiten....Typ vid sjukdom eller ekonomisk kris eller någon annan tuff händelse....Då ber man Gud om hjälp...Och får man då inte som man vill då blir man förbannad på Gud och hotar och har sig!

Jag hoppas att fler upptäcker vad kyrkan gör! Att man kan se att kyrkan finns i vårt samhälle som en resurs.

Vad är Gud? Vem är Gud?

Jag tycker att mitt jobb i kyrkan är fantastiskt roligt! Finns det medlemar så har jag jobb.....Om man inte vill ha kyrkan som en del i samhället så har jag inget jobb!

Här kommer några bilder från min jobbvardag!

Jag sjunger på Andrum...en liten "lunchkonsert" som genomförs varje onsdag kl 12.00, därefter serveras sopplunch för 30 kr i Kyrkans hus! Den hinner precis dukas fram efter det att det varit ca 300 fikafantaster och fikat på togkaffet som är öppet kl9.00-12.00 på onsdagar!

På onsdagar har jag och Gergana 2 barnkörer! Fullt ös med goa barn! Så roligt och mysigt! På onsdagar får vi ju träffa alla goa gospelkörare på kvällen oxå! I like it a lot!

På torsdagar är det Babycafe på Familjecentralen. Då har jag småbarnsmusik där! Först en grupp med 0-1 åringar och därefter har jag en liten grupp med 1-2 åringar oxå! Som ni ser så tycker jag att det är riktigt roligt! Imse vimse spindel är en bra sång...vecka efter vecka..år efter år! Jag lovar!! Vi är ganska många på babysången.....Det är kul!

Här följer några bilder på goa människor!

Skrivet av lisan 19 november 2010 klockan 00:00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar