onsdag 23 februari 2011

Sinnesro!


Idag var vi i kyrkan här i Tidaholm. Det var mässa! Jag tycker att det är så härligt att vi har mässa (nattvard) varje söndag. Det är så fantastiskt att få stanna upp och komma nära, komma nära det jag tror och lever för.

I dag Sjöng Rebecka! Ja...jag är partisk... Jag tyckte att hon gjorde det bra! hennes kompis Alicia ringde i klockorna! Det är mäkigt! Så ni där ute i Tidaholm...När ni hör kyrkklockorna ljuda på söndagsförmiddagarna så är det ett barn som har ansvar för dessa! Stort! Härligt med delaktighet!

Jag vill ge en Stor KRAM till en underbar familj som har sorg! Ljuset i mitten är deras! Symbol för att deras älskade lever där som änglarna bor. Döden...den hoppas vi och tror är början på något nytt!

En bön;

Gud ge mig sinnesro,

att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Gud ge mig sinnesro. Amen

Kanske är det någon som känner igen bönen? Änglagård 3 eller psalm 819!
Skrivet av lisan 10 januari 2011 klockan 00:23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar