onsdag 23 februari 2011

TYST.....


Idag har jag haft en spännande dag på jobbet.....Jag vet inte hur jag ska beskriva den riktigt...... Ja...det är både min grej och inte.....

Präster, pedagoger, barnledare, diakoner och musiker träffades idag i valstad kyrka för att vara tysta tillsammans.....

Jag tror att det är JÄTTE VIKTIGT att stanna upp iblad och reflektera över sitt liv och sina realationer....Men jag har svårt att göra det i grupp...

Dagen var välplanerad och på ett sätt mysig..men ni kan ju förstå kontrasten...Mamma ledig...Aron sitter ju inte direkt still, man leker och busar, hämtar lämnar...hemma renoverar vi...ja...och nu skulle vi sitta tysta typ hela dagen....

Jag ska dela med mig av en text jag funderade över under min tysta dag...

Detta är det ord som kom till Jermia från Herren. Han sa: stå upp och gå ner til krukmakarens hus. Där vill jag låta dig höra mina ord.

Då gick jag ned till krukmakarens hus och fann honom upptagen med arbete på drejskivan.

Och när kärlet som krukmakaren höll på att göra av leran misslyckades i hans hand, började han om igen, och gjorde av det ett annat kärl så, som han ville ha det gjort.

Och Herrens ord kom till mig, han sa: Skulle jag inte kunna göra med er, ni av Israels hus, så som denne krukmakare gör? säger Herren. Jo som leret är i krukmakarens hand, så är ni oxå i min hand!

Tänk va skönt...Att veta att:

DET ÄR ALDIG KÖRT!

när jag kom hem hade jag lite energi över så jag sattsade hårt på ett easylinepass...lite snålt om tid efter...men det gick bra....duschade ruskigt snabbt och sedan iväg till körövning. Nu ska jag ladda för imorgon...Lite plock, disk och tvätt:)

Imorgon ska jag sjunga på begravning så jag ska titta lite på detta oxå innan jag dra mig mot min skönhetssömn!!

Skrivet av lisan 11 januari 2011 klockan 22:10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar