onsdag 23 februari 2011

Sol


Idag vaknade vi upp i ett sagolikt vinterlandskap! Solen har tittat fram och det har varit kallt...Men glittrande och vackert! Tänkt flera gånger under dagen att jag älskar verkligen våra olika årstider. Allting har sin tid! Idag har vi åkt på i backarna. Rebecka hon åker som hejsan. Aron både vill och inte vill åka skidor...Idag var det lite kallt för honom. Men både han och Petter gjorde att bra jobbi backen idag! I kväll har jag, Petter, Rebecka och Aron varit inne i Mora och besökt deras badhus! Det var hur kallt som helst i bassängerna!! Men som tur är har de en bubbelpool och i den var det varmt och skönt! Aron satt i bubbelpoolen och njöt i fulla drag! Han sa flera gånger.....Varmt och skönt!! Rebecka satt i bubbelpoolen 2 minuter och sen sa hon....Nej nu står jag inte ut längre....Otäckt varmt. De är så olika...Rebecka är född på vintern, när vi lämnade BB var det -20. Så hennes första vistelse ute var i -20. Hon fryser aldrig! Aron är född på sommaren, det var + 18 när han var ute första gången. Han fyrser alltid! Hela han är som en isbit! Så underligt det där.....Rebecka har inte klagat en gång när vi åkt skidor....Jag har haft bra mycket kläder på mig och kinderna har värkt av kyla i vissa åk...Men inte ett pip från Rebecka. Arons tår är förvandlade till isbitar redan innan vi kommit till backen....aj ont säger han. De är olika våra diamanter! Goa och olika! Imorgon kommer det lite bilder från den här dagen! Nu ska jag ta mig till övervåningen och sortera lite underställ....
Skrivet av lisan 18 februari 2011 klockan 23:17

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar