onsdag 23 februari 2011

Skit..


Väder var det imorse när vi lämnade hemmet för skola, dagis och jobb. Det snöade och blåste.....sen började det regna...Underbar början på dagen var iallafall promenaden med Aron men framförallt Rebecka..Vi hade ett så mysigt samtal...Hon är en fin tjej, med mycket funderingar och tankar!

På jobbet flöt det på...mycket möten...men jag tycker att de oftast för oss framåt nu. Det är bra!

På Tisdagar är det personallunch. Bra påhitt det där! Vi turas om att laga mat till varandra! Kul, gott, mysigt är vad det är! Idag var det chefens tur att laga mat. Tack Agneta för god mat....och väldigt god kaka:)

Sen bar det iväg till Saga biografen för en föreläsning med Jesper Juul!När jag klev utanför dörren på jobbet möttes jag av ett strålande väder! Härligt! Nu VILL jag ha vår!!

Jesper Juul sa en massa bra saker....tyvärr på danska och väldigt långsamt....Men jag har fått en hel del att fundera över...

Hur säger du nej till ett barn som vill ha en till godisbit från godisskålen på bordet?

- Det är Bra nu?

-Det är BRA!

Eller säger du...

-Nej!

Hur låter dina ord i barnens öron? Vad tror de att du menar?

Kvällen här hemma har gått fort...Petter är på årsmöte...men när han kommer hem så ska jag ta ett varv runt ringleden...Emma är nog på;) Me like! Jag är så sjukt trött!!! Aron höll låda hela natten...mer eller mindre.

Längtar efter att få komma ut och röra på mig! Friskluft ska väl få mig piggare;)

Skrivet av lisan 8 februari 2011 klockan 21:26

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar